גאידמק: איני יכול לשלם את הערבות; המדינה מבקשת צו מעצר

עד כה הפקיד גאידמק כ-6.6 מיליון דולר, והוא אמור להפקיד עד מחר 3 מיליון דולר נוספים ■ המדינה מבקשת להורות על מעצרו אם הסכום לא יופקד, הוראה שתאפשר לה להוציא צו מעצר בינלאומי ולפתוח בהליכי הסגרה

המדינה מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל-אביב להורות על מעצרו המיידי של ארקדי גאידמק, אם לא ישלים עד מחר (ו') את הפקדת סכום הערבות שהוטל עליו. עד כה הפקיד גאידמק כ-6.6 מיליון דולר (כ-26 מיליון שקל), והוא אמור להפקיד עד מחר 3 מיליון דולר נוספים.

אלא שפרקליטיו של גאידמק, עוה"ד פרופ' דוד ליבאי, דפנה ליבאי, נתי שמחוני ורונן רוזנבלום, ביקשו מבית המשפט להסתפק בערבויות הקיימות, שלדבריהם מהוות סכום חסר תקדים בישראל, וזאת בנימוק שבמצבו הכספי הנוכחי הוא אינו יכול להפקיד מחר את הסכום האמור.

בתגובה לכך הגישה המדינה את בקשתה להורות על מעצרו של גאידמק אם הסכום לא יופקד. הוראה כזו תאפשר לה להוציא צו מעצר בינלאומי ולפתוח נגדו בהליכי הסגרה.

פרופ' דוד ליבאי אמר ל"גלובס" כי "גאידמק אמר לי בזמנו 'אני אתייצב למשפט', ולא ידוע לי שחזר בו. בכל מקרה אנו ניסע לרוסיה בשבוע הבא, בין היתר כדי לעמוד מקרוב על טיב העניינים ולהתכונן למשפט".

סניגוריו של גאידמק אמרו היום (ה') בתגובה לבקשת המעצר כי "המדינה פועלת כדי למנוע מגאידמק להופיע במשפטו, כנראה מחשש שבניהול המשפט יתגלה כי אין ממש באישומים המיוחסים לו".

הם הוסיפו כי מאחר שמצב בריאותו של גאידמק אינו מאפשר לו לבוא מיד לישראל, הם יבואו אליו לביתו שבמוסקבה להתייעצות בשבוע הבא, ולקיים את הדיון בנושא הערבויות עם שובם ארצה.

משפטו של גאידמק, המואשם בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות ובהלבנת הון של 50 מיליון דולר, אמור היה להתחיל ב-28 בפברואר, אלא שהמדינה הפתיעה היום כשהגישה בקשה לדחיית הדיון ב-30 יום, משום שהיא טרם מוכנה להתחיל במשפט. המדינה הסבירה כי לא כל החומר מצוי ברשותה וכי טרם הוציאה תעודת חיסיון. הסניגורים צפויים להסכים לדחיית הדיון.