Zion Oil and Gas מודיעה: ממשיכה לקדוח ב"מענית-רחובות"

החברה דיווחה כי תנייד אסדת קידוח לביצוע קידוח ניסיוני נוסף בבאר "מענית-רחובות 2" בתוך כשבועיים ימים ■ אחת הסיבות המרכזיות: "אתגרים לא מבוטלים" באתר הקידוח "אלישע 3"

Zion Oil and Gas (סימול: ZN), "ידידת ישראל" אשר "קודחת ברחבי הארץ על מנת למצוא נפט או גז ולעזור בכך לעצמאותה הכלכלית והמדינית של ישראל", מוסיפה לנפק חדשות: היום (א') דיווחה החברה כי תנייד אסדת קידוח לביצוע קידוח ניסיוני נוסף בבאר "מענית-רחובות 2" בתוך כשבועיים ימים.

נזכיר כי החברה, אשר הוקמה על ידי ג'ון בראון, אשר ביקר בישראל בשנות ה-80 של המאה הקודמת והתאהב בה, קודחת ב-2 אתרים מרכזיים מצפון לנתניה ועד לחיפה.

החברה כבר קדחה באתר הקידוח "מענית-רחובות 2" לעומק של כ-5,460 מטר ומאותו קידוח הוצאו כמה שכבות גיאולוגיות. בהערכה גיאולוגית שנעשתה לשכבות עלה כי קיים בהן פוטנציאל לכמות קטנה של נפט.

ההודעה הנוכחית מפתיעה שכן ההערכות היום כי החברה לא תמשיך את הקידוח באתר עד למארס-אפריל השנה כתוצאה מחוסר באנשים מיומנים וציוד מתאים בישראל, לאחר שהמקדח מהאתר הועבר לאתר אחר בשם "אלישע 3".

כתוצאה מאתגרים לא מבוטלים באתר "אלישע 3", החליט נשיא ומנכ"ל החברה, ביל אוטביאני, להשעות זמנית את הקידוח ב"אלישע 3" מטעמי זהירות על מנת להחיש את הבדיקות המעשיות ב"מענית-רחובות 2".