בטר פלייס השיקה את מרכז ההדגמה במתחם פי גלילות

גלובס tv (עדכון) - דיווחה היום כי תקים תחנות החלפת סוללות בתחנות של דור-אלון ■ המנכ"ל משה קפלינסקי: "מתחמי התדלוק של דור-אלון פרוסים בכבישים בינעירוניים, ובכלל זה כביש 6, ויאפשרו לבעלי הרכב החשמלי נסיעה רציפה ללא דאגה, גם למרחקים ארוכים"

חברת בטר פלייס השיקה היום מרכז הדגמה במתחם פי גלילות. מדובר במתחם שיאפשר לציבור לחוות באופן בלתי אמצעי מעבר לתחבורה חשמלית.

המתחם נבנה בתוך אחת משתי החביות האחרונות שנותרו במקום, שהיוותה חלק ממערך אספקת הדלק במדינת ישראל, ושומרה במהלך ההקמה במלואה.

במרכז, ששטחו כ-750 מ"ר, מסלול לנהיגת התנסות במכונית חשמלית. המרכז צפוי לארח עשרות אלפי מבקרים מישראל והעולם.

החברה מסרה כי "הציבור מוזמן להיחשף ולהתנסות בכל מרכיבי הפתרון של החברה: מכונית שהיא 100% חשמלית - מונעת בסוללה בלבד; תשתית טעינה רחבה הכוללת עמדות טעינה ואת טכנולוגיית החלפת הסוללה; מערכת תמיכה לנהג הכוללת תמיכה ממוחשבת לנהג מכל מקום ובכל עת, באמצעות תכנה שמפתחת החברה".

מוקדם יותר דווח כי לאחר שגייסה 350 מיליון דולר לפני כשבועיים, בטר פלייס הודיעה על שיתוף פעולה עם דור אלון, במסגרתו תקים בטר פלייס תחנות להחלפת סוללה בתוך תחנות הדלק של דור אלון.

על פי ההסכם, בשלב ראשון ייערך פיילוט במספר תחנות דלק של דור אלון בארץ, כבר בשבועות הקרובים, כאשר בטר פלייס תישא בעלות הפיילוט. תחנות החלפת הסוללה יפעלו במקביל להפעלת תחנת הדלק.

"דור אלון הם הראשונים להבין, כי על מנת לספק שירותי אנרגיה לרכב בעתיד חייבים כבר היום לספק פתרונות מתאימים לצרכן", אמר מנכ"ל בטר פלייס, משה קפלינסקי. "מתחמי התדלוק של דור אלון פרושים בכבישים בינעירוניים, ובכלל זה כביש 6, ויאפשרו לבעלי הרכב החשמלי נסיעה רציפה ללא דאגה, גם למרחקים ארוכים".

מנכ"ל קבוצת דור אלון, ישראל יניב, הוסיף כי "דור אלון הינה חברת האנרגיה הראשונה שתאפשר לבעלי המכוניות החשמליות בעתיד, קבלת שירות של 'תדלוק חשמלי' במתחמי התדלוק שלה. אנו רואים בחתימת ההסכם עם בטר פלייס שותפות אסטרטגית שתייצר ערך אמיתי וחדשני לפעילות הקבוצה".

בטר פלייס / צלם: שי אפשטיין