הנאשם בהשלכת הנעל על השופטת דורית ביניש: "תופרים לי תיק"

מעצרו של פיני כהן, הנאשם בתקיפת נשיאת בית המשפט העליון, הוארך עד תום ההליכים המשפטיים נגדו ■ השופט אלכסנדר רון: "הנאשם התיר לעצמו לנסות ולבעוט בבית המשפט העליון"

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (א') בצהריים עד תום ההליכים המשפטיים את מעצרו של פיני כהן, הנאשם בהשלכת נעליים לעבר נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש.

"הנאשם השליך את נעלו לעבר כבוד הנשיאה ופגע בה וברכושה", ציין השופט אלכסנדר רון בהחלטתו, "אך באותה עת השליך המשיב את נעלו גם לעבר בית המשפט העליון ושלטון החוק ורצה לפגוע גם בהם".

"השלכת הנעל כמוה כבעיטה", הוסיף השופט רון. "המשיב התיר לעצמו לנסות ולבעוט בבית המשפט העליון, בשלטון החוקף במדינת ישראל ובאזרחיה. על בית המשפט לומר את דברו בקול צלול וחד-משמעי, תוך קביעת עילת מעצר ברורה על פניה. המסוכנות מהמשיב חמורה ביותר ורב-מימדית, ומסיבות אלא אין כל מקום לחלופת מעצר".

"הנדבך הראשון נלמד מפגיעת המשיב בכבוד הנשיאה במימד האישי", הדגיש השופט בהחלטה. "בתוך כך יצויין כי הושלכה הנעל בכוונה פוגענית לעבר פניה של הנשיאה, אישה נכבדה שכבר אינה צעירה, ופגיעה בה עלולה היתה להיות הרת-אסון".

לדבריו, "מסוכנות המשיב נלמדת לא רק ממעשיו הנלוזים, אלא גם מהנסיבות בהן בוצעו, נגד עיני גורמי האבטחה שהיו במקום ותוך הפגנת זלזול בוטה בהם ובתפקידם. בנסיבות אלה ניתן לקבוע כי אין על המשיב מורא מאנשי החוק, נוכחותם אינה מהווה לדידו גורם מרתיע, ומכאן ועד למסקנה שיש בכך כדי להוסיף ולהעצים את המסוכנות הנשקפת ממנו - קצרה הדרך".

משליך הנעל: תפרו לי תיק

בעקבות ההחלטה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, כהן היה נסער וצעק באולם: "תופרים לי תיק, פרצו לי לרכב וגנבו לי משם מסמכים", טען. "העוול נגרם לי כבר 4 שנים, מתעללים בילדיי. השתיקו אותי וגנבו את הדיון".

כהן כעס על העובדה שלא שלחו אותו לתסקיר כדי לבדוק האם ניתן לשלוח לו אותו למעצר-בית ולא איפשרו לו לדבר בדיון. "נגרם לי עוול", אמר.

כהן מתנצל: מאחל לה להחלים

"אני רוצה לומר סליחה שהיא נפגעה ואני מאחל לה שהיא תחלים" - כך אמר בשבוע שעבר פיני כהן, החשוד בזריקת הנעליים על נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש.

"אני מאחל לעצמי שאני אחלים מהפצעים שהיא ופיליפ מרקוס ואלבז גרמו לי עם הקומבינה הגדולה", הוסיף כהן, "יש את כל החומר בבית המשפט. לכו תוציאו את התיקים".

היסטוריה של אלימות

כהן, שהשליך כאמור נעל על נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש, שעוררה היום סערה גדולה, עכשיו מתברר כי החשוד בתקיפת ביניש פנחס כהן, תקף בעבר גם את עורך דינו אריה רוזנברג. עורך הדין התלונן במשטרה, וכהן אף ריצה עונש מאסר בפועל בעקבות התקיפה האלימה.

תקיפת עורך הדין התרחשה על רקע סכסוך על דמי מזונות בין כהן לאשתו. סניגורו לשעבר מספר כי כהן נדרש לשלם לאשתו מזונות מתוקף הסכם משנת 2006, ואף חוייב לשלם לה חובות עבר. הוא החליט לערער על כך, ועו"ד רוזנברג המליץ לו לא לעשות כן. הדבר התפתח לכדי אלימות כלפי פרקליטו לשעבר, והוא אף תקף אותו במשרדו ושבר את ידו.