עו"ד שפירקה חברה תוך זיוף מסמכים סולקה מהלשכה לצמיתות

בית הדין המשמעתי המחוזי של לשכת עורכי הדין בתל-אביב גזר בהסכמה עונש של הוצאה לצמיתות מהלשכה על עו"ד חיה קופר-דונקלמן מרמת-גן, שזייפה מסמכים ובאמצעותם הביאה לפירוק חברה

בית הדין המשמעתי המחוזי של לשכת עורכי הדין בתל-אביב גזר בהסכמה עונש של הוצאה לצמיתות מהלשכה על עו"ד חיה קופר-דונקלמן מרמת-גן, שזייפה מסמכים ובאמצעותם הביאה לפירוק חברה.

קופר-דונקלמן היא בעלת תואר שני במשפטים ולמעלה מ-20 שנה בעלת משרד עורכי דין עצמאי, העוסק בעיקר בדיני עבודה וביטוח לאומי. ב-2005 הורשעה בעבירות זיוף וקבלת דבר במירמה, לאחר שהגישה בשם עובד של חברת אפקס מחשבים בקשה לפירוקה.

קופר-דונקלמן זייפה אישור המעיד כי בקשת הפירוק נמסרה לבעל החברה, וכן את חתימת הפקידה במשרדה על תצהיר, שכביכול מסרה לו את אישור המסירה. על סמך אלה היא קיבלה פסק דין המורה על פירוק החברה.

קופר-דונקלמן נידונה ל-6 חודשי עבודות שירות, מאסר על-תנאי וקנס. את ערעורה למחוזי היא משכה בהמלצת השופטים. לפי חוק הלשכה, בית הדין רשאי לגזור עונש על עורך דין שהורשע בפלילים, בהסתמך על הכרעת הדין המרשיעה, ובלבד שדבק קלון במעשיו.

ועדת האתיקה במחוז תל-אביב, בראשות עו"ד אפי נוה, ביקשה באמצעות עו"ד עמוס ויצמן להוציא את קופר-דונקלמן מהלשכה לצמיתות. הנאשמת התנגדה תחילה וטענה כי יש להקל בעונשה. הדיינים, עוה"ד ירון גרופמן, דביר פלג וצביקה קניגסבוך, איפשרו לצדדים להגיע להסכמה שאכן הושגה, ולפיה היא תורחק מהלשכה.

"העונש המוסכם נראה לנו ראוי והולם", כתבו הדיינים. "הנאשמת הורשעה בעבירות קשות, במעשים הנגועים בחוסר יושר, דבר המעמיד בספק את התאמתה לעסוק במקצוע עריכת הדין".

כן ציינו הדיינים כי לקופר-דונקלמן הרשעות משמעתיות קודמות לא מעטות, ולמעשה היא מושעית מהלשכה מאז 2004 ועד 2016.