בקרוב בישראל: המכונית החשמלית העירונית של מיצובישי

בעקבות המכונית החשמלית של אגסי, משגרת גם כלמוביל "הצהרת כוונות" בתחום הרכב החשמלי ■ בניגוד למכוניות "בטר פלייס", המכונית של מיצובישי מצוידת בסוללה קבועה ומיועדת לטעינה באמצעות שקע 220 וולט

בעקבות המכונית חשמלית של שי אגסי משגרת גם קבוצת כלמוביל "הצהרת כוונות" משלה בתחום הרכב החשמלי. בימים הקרובים תחשוף החברה בישראל את המכונית החשמלית I-MIEV של מיצובישי.

המכונית, שאורכה 3.4 מ' בלבד, משווקת ביפן כבר ממחצית 2009 ומיועדת לייצוא סדיר עבור השוק האירופאי החל מאוקטובר 2010. היא מצוידת במנוע חשמלי שמותקן בחלקה האחורי ומייצר 63 כ"ס ומומנט של 18.4 קג"מ וסוללות ליתיום-איון שמעניקות לה טווח נסיעה מוצהר של עד כ-160 ק"מ ומהירות של עד 130 קמ"ש.

בניגוד למכוניות של "בטר פלייס (Better Place)" היא מצוידת בסוללה קבועה ומיועדת לטעינה באמצעות שקע 220 וולט ביתי רגיל ומטען מהיר אמור לספק טעינה של 80% מהקיבולת של הסוללה בתוך 30 דקות.

המכונית עשתה בשנה האחרונה שורה של ניסויים בציים ממשלתיים ופרטיים באירופה והשנה ישולבו אלפי יחידות שלה בכוחות שיטור עירוניים, שדות תעופה גדולים וכדומה. מכלמוביל נמסר כי בכוונתה לייבא את המכונית לישראל לצורך תצוגה והדגמת נהיגה בשלב הראשון ולהתחיל לשווק אותה באופן סדיר החל מהמחצית הראשונה של 2011.

המכונית החשמלית I-MIEV של מיצובישי