המינהלת ניסתה להעביר את זכויות הפרסום לפיינל-פור ללא מכרז

חתמה עם חברת "כיוון אחר" הסכם לעונה אחת בסך 430 אלף שקל מבלי לערוך מכרז, אבל נאלצה לבטלו אחרי שקיבלה איומים לצו מניעה מצד גוף מתחרה ■ התוצאה הסופית: "כיוון אחר" זכתה במכרז לשנתיים הקרובות

חברת "כיוון אחר" זכתה בזכויות הפרסום לפיינל-פור של ליגת העל בכדורסל לשנתיים הקרובות, עבור סכום של כמיליון שקל. ההסכם לעונה הנוכחית עומד על 470 אלף שקל, כאשר כיוון אחר קיבלה את האופציה לאירוע בשנה, הבאה בתנאי שיתקיים גם כן בהיכל נוקיה.

במסגרת ההסכם תקבל "כיוון אחר" את זכויות הפרסום על מערכת הלדים בהיכל נוקיה (מערכת הפרסום האלקטרונית), הפרסום בעיגולי העונשין, מדבקות תלת-מימד ומיתוג ספסלי הקבוצות והסלים.

ההליך למכירת הזכויות הסתבך, אחרי שמינהלת הליגה בכדורסל חתמה עם "כיוון אחר" הסכם לעונה אחת בסך 430 אלף שקל מבלי לערוך מכרז. אחרי שקיבלה איומים לצו מניעה מצד גוף מתחרה שהביע עניין להשתתף במכרז, הודיעה המינהלת ל"כיוון אחר" כי היא נאלצת לחזור בה ולקיים מכרז.

תגובת מינהלת הליגה: "כל העובדות כפי שמוצגות בידיעה זו אינן נכונות ואינן נתמכות על-ידי העובדות. הדברים שמוצגים כאן מגמתיים וניתנו על-ידי גורם אינטרסנטי שכשל בניסיונו להשיג את הזיכיון בדרך-לא דרך. המינהלת הינה חברה פרטית שאינה מחויבת במכרזים, אך למרות זאת, כפי שפעלה בעבר, כעת וכפי שתפעל בעתיד, ניגשה להליך של קבלת הצעו,ת וכל זיכיון כזה או אחר יושג אך ורק בדרך ציבורית ונאותה.

"גם בשנים קודמות פנינו לכל הגורמים האחרים בדרך פורמלית, אבל רק גורם אחד נענה לפנייה. גם השנה גורם זה ביקש לקבל את הזיכיון, ועקרונית נענינו לבקשתו. משפנה אלינו גורם נוסף, הפסקנו כל משא-ומתן לאלתר וקיימנו הליך מהיר של קבלת הצעות כחוק. פרסמנו את דבר ההליך בעיתונות, אבל למרות הפרסום הופעלו על אנשים שונים במערכת לחצים בלתי הוגנים לשינויים כאלו ואחרים במכרז, אבל המינהלת דחתה את כל הלחצים.

"ההליך לקבלת הצעות הסתיים ועו"ד תמיר חובב ממשרד כהן-אשלגי פתח את המעטפות בנוכחות מנכ"ל המינהלת. התוצאות פורסמו, והמינהלת גאה בהליך שקיימה ובתוצאות הכספיות".