משתלם לפרוש מרשות השידור: מענק של 110 אלף שקל

כך עולה מפרטים שמסר היום יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים חיקה גינוסר לחברי האגודה ■ מהפרטים שמסר גינוסר והגיעו לידי "גלובס" עולה כי גיל הפורשים יהיה בין 50 ל-64 עם ותק של 10 שנים ■ כל עיתונאי יקבל 2 דרגות פרישה ■ מעתה חוזי ההעסקה ברשות יהיו ל-7 שנים

עיתונאי רשות השידור שיפרשו יקבלו מענקים כספיים של עד 110 אלף שקל, זאת לצד פיצויי פרישה של עד 130% ומשכורת של עד שנה כהסתגלות - כך עולה מפרטים שמסר היום (ג') יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, חיקה גינוסר, לחברי האגודה.

גינוסר דיווח על ההישגים של האגודה במשא-ומתן מול רשות השידור ברפורמה, במסגרתה יפרשו 700 עובדים, מהם 350 עיתונאים.

מהפרטים שמסר גינוסר והגיעו לידי "גלובס" עולה כי גיל הפורשים יהיה בין 50 ל-64 עם ותק של 10 שנים. כל עיתונאי יקבל 2 דרגות פרישה, 10% הגדלות עד אחוזיות ו-2% לכל שנה בחישוב אחוז צבירה. העובדים יקבלו פדיון ימי מחלה מלא והמשך הפרשות מעסיק לקרן הפנסיה לעובדים בפנסיה צוברת.

גינוסר דיווח לעובדים לראשונה על אופי ההעסקה ברשות השידור ביום שאחרי הרפורמה. הוחלט כי העובדים יקבלו תוספת שכר בשיעור של 5% על בסיס הסכם שכר ארצי. עוד הוחלט כי יישמר היקף הכוננויות לעובדים ואופן קידום העובדים - אחוז בשכר לשנה.

כמו כן הוחלט כי לא יהיו פיטורים או צמצומים נוספים ב-5 השנים הקרובות, ובשנתיים אחר-כך יהיה ניתן לפטר רק בהסכמת הוועד.

עוד הוסכם כי חוזי ההעסקה ברשות יהיו ל-7 שנים. עם זאת, פרטים רבים בתחום זה עדיין לא סוכמו. בין היתר לא סוכמו אופן כניסת העובדים לטבלת השכר החדשה, מודל התגמול בשנת 2010, הסדרת חוזים אישיים והתקנת שעון נוכחות.