אירופה סגרה בעליות ברקע הציפייה לתמיכה ביוון: דאקס הוסיף 0.7%

הבורסה של אתונה עלתה ב-2.4% ■ הקאק עלה ב-0.6% ■ ברקליס קפיטל העלה את מחיר היעד של מניית 888 ב-10% ל-1.1 ליש"ט למניה ■ היבוא מסין טיפס ב-85.5% ■ שביתת עובדי המדינה ביוון

שוקי העולם ננעלו בעליות שערים, על רקע הודעת האיחוד האירופי על מתן עזרה ליוון, פרסום דו"חות BHP ביליטון, ועלייה ביצוא של סין. מדד ASE של בורסת אתונה עלתה ב-2.4% ל-1,940 נקודות.

בינתיים ברחובות יוון, החל ארגון הגג של עובדי המדינה בשביתה בת 24 שעות כנגד כוונת הממשלה לבצע קיצוצים שיביאו להקפאת שכרם ויקפיאו גיוסי עובדים חדשים. העובדים מתנגדים גם לרפורמות הפיסקליות שמתכננת הממשלה אשר עוכבו עד כה במשך שנים רבות. זאת בשעה שראש ממשלת יוון, פפנדראו נמצא בפריז לדיונים על משבר החוב עם נשיא צרפת סרקוזי. ממשלתו של פפנדראו הודיעה אתמול על סבב נוסף של צעדים מנע בהם העלאת המס על הדלק ב-0.14 אירו לליטר והודיע על תוכנית לאכיפת החובה למכור טובין בתמורה לחשבוניות.

בקצה השני של העולם, ממשיכה הכלכלה הסינית לדהור כאשר היצוא מסין זינק ב-21% בינואר - העלייה החדה ביותר מאז ספטמבר 2008 והיבוא טיפס ב-85.5%. הנתונים מספקים תחמושת לארה"ב שלוחצת על סין לייסף את היואן.

האיחוד האירופי החליט אמש (ג') לעזור ליוון להיחלץ ממצבה הכלכלי הקשה. שר האוצר של גרמניה, וולפגנג שובל, צפוי לפרסם מתווה כללי של התוכנית להצלת יוון מהמשבר הפיסקלי אליו נקלעה, במסגרת ועידת פסגה של קברניטי הכלכלה האירופית שתערך מחר (ה') בבריסל.

בינתיים, המיליארדר היהודי הונגרי, ג'ורג' סורוס, אמר כי הוא "בטוח שיוון תישאר חלק מגוש האירו".

מוקדם יותר אתמול, נגיד הבנק המרכזי האירופי (ECB), ז'אן קלוד טרישה, חזר מועידה בסידני יום אחד לפני המועד המתוכנן, ועורר גל של ספקולציות לפיהן בכוונתו להודיעה על חילוצה של יוון מהמשבר הפיסקלי אליו נקלעה. השווקים בעולם הגיבו בעליות.

היפניות מתפרקות

האמון בתעשיית כלי הרכב היפנית הולך ומידרדר: הונדה הצטרפה היום לטויוטה והודיעה על החזרת 438 אלף כלי רכב ברחבי העולם כדי להחליף את כריות האוויר שעלולות להתפוצץ על פרצופו של הנהג בעת תאונה. המהלך הנוכחי מתווסף להודעה קודמת של הונדה לפני כשבועיים לפיה היא תחזיר 646 אלף כלי רכב בשל פגם בחלונות האוטומטיות בחלק מהדגמים.

טויוטה לא מפסיקה להסתבך: שני עובדים בכירים בטויוטה הודיעו לרשויות בארה"ב כי החברה ידעה על הבעייה בדוושת הגז כבר יותר משנה אך העדיפה לשמור על שתיקה. על פי החשד, הפגם בדוושת הגז גרם לתאונות ולמותם של יותר מ-12 איש בארה"ב.

הרווח המותאם של סנופי אוונטיס ברבעון הרביעי, למעט פריטים מסוימים, עלה ב-10% ועמד על 1.8 מיליארד אירו (2.48 מיליארד דולר), כך דיווחה היום החברה הצרפתית. זאת לעומת 1.75 מיליארד אירו, החציון של תחזיות 11 האנליסטים של בלומברג בחודש שעבר.

רווחי ענקית הכרייה BHP ביליטון יותר מהוכפלו במחצית השנייה של 2009 והסתכמו ב-6.1 מיליארד דולר, או 1.1 דולר למניה, מ-2.6 מיליארד דולר, או 47 סנט למניה בתקופה המקבילה.

בזווית הישראלית, ברקליס קפיטל העלתה את מחיר היעד של מניית 888 , חברת ההימורים המקוונת הנמצאת בבעלות משפחת שקד, ב-10% ל-1.1 ליש"ט למניה.