ג'ורג' סורוס: "יש לי ביטחון מלא כי יוון תישאר בגוש האירו"

סורס: "אני מקווה כי האיחוד האירופי, הבנק המרכזי של אירופה ומדינות גוש האירו ימצאו דרך סיוע שלא תהיה יקרה מדי ותיתן ליוון מרווח נשימה; השווקים מודאגים באופן כללי מעל העניין של האג"ח הממשלתיות ויוון נמצאת בחזית"

המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס מאמין כי יוון תעשה הכל כדי להישאר בגוש האירו. "יש לי ביטחון מלא שיוון תעשה כל מה שהיא יכולה כדי לעמוד בתנאים שיאפשרו לה להמשיך להיות חברה בגוש האירו. היא תעמוד בתנאים לקבלת מימון וערבות מה-ECB לשם הנפקת אג"ח ממשלתיות", אמר לעיתונאים באינדונזיה, שם נפגש עם סגן הנשיא.

"אני מקווה כי האיחוד האירופי, הבנק המרכזי של אירופה ומדינות גוש האירו ימצאו דרך סיוע שלא תהיה יקרה מדי ותיתן ליוון מרווח נשימה", הוסיף.

סורוס, בן ה-79, שהרוויח מיליארד דולר ב-1992 כאשר הימר על נפילת הליש"ט אמר: "השווקים מודאגים באופן כללי מעל העניין של האג"ח הממשלתיות ויוון נמצאת בחזית".

בחודשים האחרונים יוון נקלעה למשבר חריף בגלל החוב הציבורי הכבד והעדר כושר התחרות, ובקרוב היא תאלץ לפנות לעזרה ממדינות אחרות החברות באיחוד האירופי בבקשה למלוות ישירים, לקרן המטבע הבינלאומית (IMF), או למלווים לא מסורתיים כמו סין.

לחלופין, יכולה יוון לפרוש ממרחב האירו, להכריז חדלות פירעון ולהעביר את ההתחייבויות ל"דרכמה חדשה" בנוסח הארגנטיני (תרחיש שלא יעלה על הדעת).

נזכיר כי שר האוצר של גרמניה, וולפגנג שובל, צפוי לפרסם מתווה כללי של התוכנית להצלת יוון מהמשבר הפיסקלי אליו נקלעה, במסגרת ועידת פסגה של קברניטי הכלכלה האירופית שתערך מחר (ה') בבריסל. בנוסף, וול סטריט ואירופה הגיבה בעליות והאירו התחזק אמש (ג'), לאחר ההחלטה הראשונית של האיחוד האירופי לעזור ליוון להיחלץ ממצבה הכלכלי הקשה.