לקראת פורים: כמה תעלה לכם תחפושת בהזמנה אישית?

שבועיים לפני פורים, "גלובס" יוצא למסע בעקבות נסיכות ואבירים - ובודק כמה יעלה לקנות תחפושת בהזמנה אישית, איפה אפשר לשכור תחפושת, ומה צריך כדי להפוך לדמות כחלחלה מ"אווטאר"

מבצעים ברשתות: המחירים יורדים לקראת החג

גם השנה יוציאו ההורים כ-100 שקל לתחפושת. רבים מההורים ימצאו את מבוקשם בחנויות וברשתות, שם גם החלו מבצעים. כך, למשל, לקוחות לאומי קארד ופאואר קארד יוכלו לרכוש תחפושות ברשת טויס אר אס ב-50% הנחה תמורת נקודות.

ברשת גם מתחייבים למחיר הזול ביותר, כך שמי שיציג במעמד הקנייה או 3 ימים אחריה מחיר זול ברשת מתחרה, יזוכה בהפרש. ל"כפר השעשועים" שיתוף-פעולה עם ישראכרט במסגרתו ניתן לקנות תחפושת ב-10 שקלים והיתר בכוכבים.

בסניף טויס אר אס בכפר-סבא (מתחם G) מוצעות במחירים נמוכים תחפושות שוות מהשנה שעברה, למשל שמלת ברבי מפוארת ב-70 שקל. גם השנה תמצאו תחפושות מתהפכות: לדוגמה באז שנות אור וידידו וודי ב-120 שקל, או נסיכות (בל או סינדרלה) ב-150. חידושים אחרים: שמלות זוהרות בחושך ומאירות בלחיצת כפתור (100 שקל). תחפושת בקוגן תמצאו ב-80 שקל, פיראטים ב-100 שקל, אלאדין ב-150.

לקוחות ויזה כאל שיעבירו שתי הוראות קבע לכרטיס האשראי, יקבלו שובר בסך 100 שקל למימוש ברשת הפנינג.

בפיראט האדום נדגיש את התחפושות שהגיעו ארצה מארה"ב (Disguise), המתמקדות בתחפושות קלאסיות כמו פיראט או כיפה אדומה (70 שקל).

גם ברשת הספרדית אימג'ינריום נמכרות תחפושות ייחודיות למותג הבית, ונחלקות לכמה קטגוריות: "רוצה להיות" - תחפושות של מקצועות ה"גדולים" (אחות, רופא, גנן וכדומה), 75 שקל לתחפושות, 145 שקל לארגז אביזרים משלימים. בין התחפושת הקלאסיות: כיפה אדומה, נסיכה דינוזאור או פיראט, העשויים מבדים איכותיים ומלאי פרטים ב-170 שקל.

ברשת כפר השעשועים מתמקדים בדמויות פופולריות: דמויות האי, דמויות פסטיגל קונג-פו, בראץ וכדומה, נמכרות ב-150 שקל. מחירי התחפושות של דמויות בקוגן וכמעט מלאכים ירדו ל-120 שקל. תחפושות לפעוטות יתחילו ב-30 שקל. גם כאן כדאי לשים לב לתחפושות משנה שעברה הנמכרות בהנחה: נהג מרוצים, פיה או נסיכה ב-50 שקל, פינוקיו ב-40 שקל ועוד.

בדיאדה מוצעות תחפושות מושקעות בהן הפיה לילי, אביר וסוכרייה (עד גיל 5) בטווח של 90 עד 200 שקל. תחפושות גם ברשתות המזון: במגה בול מבחר תחפושות לילדים ולמבוגרים ב-50-130 שקל.

אווטאר - רק בבית: קצת איפור ויש תחפושת

פעם, לקראת פורים החלו המוחות היצירתיים של ההורים לפעול בקדחתניות שבועות לפני החג, כאשר ברור היה שאת התחפושת מכינים לבד וקונים כמה אביזרים להשלמה. אז זהו, שאפשר לעשות זאת גם היום. לצד ההזדמנות ללמד את הילדים על ערכי המחזור והעשייה ביחד, תבטיחו לעצמכם תחפושת שאין לאף אחד.

חלק מהרעיונות כוללים חצאית מפוארת העשויה שקיות ניילון צבעוניות, או רובוט העשוי מקרטונים. ה"עלויות" מסתכמות בצבעים, מספריים, חוטים, שאריות בדים, גזירי עיתונים, שקיות, קרטונים ועוד.

בקטגוריה זו תשתלב השנה תחפושת של דמויות הנאבי מהסרט אווטאר. הרשתות לא הספיקו להיערך עם ייצור התחפושות הרשמיות, ונראה שהורים רבים יצטרכו להיערך עם צבע גוף כחול, פאות ויתר האבזור הנחוץ.

תחפושות ייחודיות: נסיכה מפוארת ב-600 שקל

לילדים ובעיקר להורים שרוצים לצייד את ילדם בתחפושת (באמת) בלתי נשכחת, מציעות חנויות בוטיק תחפושות בייצור עצמי או מייבוא, לרוב תוך שימוש בבדים איכותיים ובאלמנטים מוקפדים. בסטודיו "ברץ' ובנותיה" שבנווה צדק, תחפושות שמעוצבות ונתפרות במקום. שמלות כלה, נסיכות מפוארות, גם באווירת הרנסאנס (250-600 שקל) אבירים או פיראטים (כ-300 שקל), חיות מקסימות לקטנטנים (200 שקל) ועוד. התחפושות מוצעות עד מידות 12. ב"אפקט" בהרצלייה המפעילה גם אתר אינטרנט www.effectonline.co.il מגוון תחפושות מקוריות, חלקן מיובאות בהם למשל חייזר ירוק-כסוף (200 שקל), פינגווין לקטנטנים ב-170 שקל ומסכות מקוריות של דמויות ממשפחת סימפסון (220-245 שקל).

תחפושת של נסיכה פורים

תחפושות מיד שנייה: אביר ב-30 שקל

לצד יוזמה המאורגנת במרכזים קהילתיים, במרכזי קניות ובבתי-ספר, המזמינה את ההורים והילדים ליריד תחפושות משומשות, ניתן למצוא תחפושות משומשות בלוחות המכירה. באתר winwin מוצעות תחפושת של אביר ב-30 שקל, נסיכה ב-55 שקל, שלגיה ב-45 שקל ודבורה ב-50 שקל. גם באתר יד2 מגוון תחפושות ב-50-80 שקל, כמו מלך (50 שקל), מלכת השלג (70 שקל) ועוד. לרוב, המודעות כוללות תמונה להמחשה. את התיאור כ"חדש/ה" תמצאו לעיתים קרובות.

תחפושת של פיראט ואביר פורים

השכרה: 100-500 שקל

מרבית התחפושות המיועדות להשכרה פונות למבוגרים. במחסני לב הוותיקים www.lev1.co.il משכירים תלבושות שמעוצבות ונתפרות במקום ואשר שימשו בתיאטרון (בגדים תקופתיים, אלביס פרסלי ועוד). מחיר להשכרה 100-500 שקל.

מחיר לתחפושות מושכרת עומד על כ-60% ממחיר הקנייה, כך למשל בסטודיו של אילנה ארצי מקריית מוצקין גם באמצעות אתר www.costume.co.il': תחפושת של מלכת הקלפים ב-120 שקל (210 שקל לקנייה), רובין הוד ב-130 שקל (לקנייה: 230 שקל). החזרת התחפושת עד שבועיים לאחר החג.

תופרים לבד: יצירתיות בכ-400 שקל

"מרבית התחפושות שתפרתי היו כאלה שאין להשיג בחנויות והן פרי דמיונם של ילדים", אומרת התופרת והמעצבת יולנד אלגרנטי. לדוגמה: תולעת ספרים, חור באוזון או דמויות מתוכניות טלוויזיה נוסטלגיות כמו מר קו. "הילדים מעצבים את התחפושת איתי וחווים את התהוותה באמצעות בחירת בדים ואלמנטים ומדידות עד לסיום". 350-500 שקל (לפי מידת המורכבות והחומרים).

אביזרים משלימים: מסכה ונציאנית ב-100 שקל

אפשר לגלות יצירתיות חלקית ולהשקיע באביזר אחד או שניים להשלמה או לשדרוג התחפושת (פאה, מסכה, גלימה) - כאלה תמצאו בכל חנות צעצועים במחירים המתחילים בשקלים בודדים. למשקיענים: בשוורץ תמצאו פרוות, צעיפי נוצות (מ-100 שקל), כנפיים (מ-50 שקל), מניפות ומסכות ונציאניות (מ-20 שקל למסכת עיניים, מ-100 שקל למסכה).

באתר הילולה www.hillula.co.il אביזרים משלימים מיוחדים בהם גלימות (מ-75 שקל), מגן לאביר (מ-90 שקל), חרב להבת אש (מ-70 שקל) ועוד. להשלמת המראה מוצע בכל החנויות מגוון ערכות איפור, למשל סט איפור ב-25 שקל (חגים), אבקת נוצצים לגוף (כ-3 שקל) ועוד.

תחפושות למבוגרים: 30-160 שקל

יצרנית התחפושות פייסטה מציגה תחפושות זוגיות: קאובויים, אינדיאנים וליצנים (30-110 שקל) בטויס אר אס מצאנו כיפה אדומה, קליאופטרה, גלדיאטור, נסיך, 30-160 שקל, ובכפר השעשועים המבוגרים יכולים לממש את עצמם כפיראט, חתולה או רקדנית פלמנקו, 80-130 שקל.