אחמדינג'אד לאסד: להשמיד כליל את ישראל אם תתקוף

הנשיא האירני קרא לעמיתו הסורי להתנגד בכל הכוח במקרה של תקיפה ישראלית: "אם המשטר הציוני יחזור על טעויותיו - יש להביא לסופו אחת ולתמיד" ■ דיווח: אחד ממנהיגי האופוזיציה, מהדי כרובי, הותקף בעצרת במרכז טהרן

אחרי שהודיע בגאווה על התחלת העשרת האורניום ברמה גבוהה, ממשיך הנשיא האירני מחמוד אחמדיניג'ד לשלוח איומים מפורשים לעבר ישראל.

על פי דיווחים בטלוויזיה הממלכתית בטהרן, אמר אחמדינג'אד לעמיתו הסורי בשאר אסד כי יש להתנגד לפעילותה של ישראל ולחסל אותה כליל אם זו תפתח במתקפה.

"אם המשטר הציוני יחזור על טעויותיו וייצא למבצע צבאי, נהיה מוכרחים להתנגד במלוא הכוח על מנת להביא לסופו אחת ולתמיד", אמר אמש מנהיג הרפובליקה האיסלאמית לנשיא הסורי בשיחת טלפון. "יש בידינו מידע אמין לפיו הציונים מחפשים דרך כדי לפצות על התבוסות המגוחכות שלהם בעזה ומול חיזבאללה", הוסיף אחמדינג'אד.

דיווח באיראן: מפגינים נורו; אחד ממנהיגי האופוזיציה הותקף

בתוך כך, בגלי צה"ל ציטטו דיווח מאתר אינטרנט המזוהה עם האופוזיציה באיראן, כי כוחות הביטחון האיראניים פתחו באש הבוקר (ה') לעבר מפגינים רפורמיסטים במרכז טהרן. לפי הדיווח, השוטרים משתמשים בגז מדמיע כדי לפזר את המפגינים, על רקע יום השנה ה-31 למהפכה האיסלאמית. לפי השלטונות, מאות אלפי בני אדם מתקהלים בכיכר המרכזית בטהרן לקראת נאומו של נשיא איראן, אחמדינג'ד.

במקביל דווח כי אחד ממנהיגי האופוזיציה, מהדי כרובי, הותקף בעצרת במרכז טהרן: לפי הפרסום כרובי, שאף רץ לנשיאות הרפובליקה האיסלאמית בבחירות האחרונות, לא נפגע בתקרית. עוד נמסר על ניסיון לתקוף את נשיא איראן לשעבר, מוחמד חאתמי - גם כן ללא הצלחה. אתרי אינטרנט נוספים מדווחים כי כוחות הביטחון עצרו גם את נכדתו של האייתולה חומייני ואת בעלה - אחיו של חאתמי.

כרובי, כמו גם מנהיג הרפוריסטים, מיר חוסיין מוסאווי, קראו לתומכיהם לצאת ולהפגין לקראת יום השנה. ברשת "אל-ערביה" דווח כי משרד המודיעין בטהרן שיגר לתושבי הבירה הודעות SMS, שבו קיבלו אזהרות נוסח "יום המהפכה הוא היום לחיסול אלו שיוצרים מלחמת אזרחים".

השלטון באיראן אף השבית לחלוטין את השימוש בדואר האלקטרוני של גוגל, Gmail. ככל הנראה במטרה להקשות על הפגנות המוניות ביום זה. טהרן הודיעה בעבר על כוונתה להשיק רשת דואר אלקטרוני לאומית, שתחליף את הרשתות הזרות, שנעשה בהן שימוש על מנת להעביר מידע מהעימותים בין תומכי המשטר לרפורמיסטים.

בתקופה האחרונה נעצרו מאות פעילי אופוזיציה מחשש לחידוש המהומות, בעיקר בקרב הצעירים. רשת האינטרנט הואטה, עיתונאים זרים אינם רשאים לסקר את האירועים, ונרשמו תקלות ברשת הטלפונים. כוחות הביטחון הודיעו רשמית כי ינקטו ב"יד קשה" כלפי המפגינים.