האם מנהלי התיקים ב"גלובס" סבורים שמתנפחת בועת נפט?

אף לא נציגה אחת ממניות חיפוש הגז או הנפט הצליחה להיכנס לרשימת 10 המניות הנרכשות ביותר בתיקים ■ סקירה שבועית של המגמות והשינויים בקרב עשרות אלפי תיקי ההשקעות הוירטואלים ב"גלובס"

המהומה התקשורתית רבתי בנוגע למניות חיפוש הנפט והגז הנסחרות בבורסה, לא עושה רושם רב על עשרות אלפי מנהלי תיקי ההשקעות ב"גלובס", אשר בחרו השבוע להתעלם, באופן ברור, ממניות אלו. זאת לעומת השיח הלוהט המתרחש במסגרת הפורמים של מניות אלו מעל דפי המניות באתר.

נראה כי דיבורים לחוד ומעשים לחוד שכן, אף לא נציגה אחת ממניות חיפוש הגז או הנפט הצליחה להיכנס לרשימת 10 המניות הנרכשות ביותר בתיקים. האם סבורים מנהלי התיקים כי מדובר בבועה?

בראש רשימת המניות הנרכשות ביותר ניצבת מניית נובה הדואלית, אשר לפני כחודש שיחררה הודעה חיובית על הרחבת פעילותה במזרח אסיה. נראה כי יחד עם ירידה של 26% מתחילת השנה, נמצאה המניה כרכישה אטרקטיבית בקרב מנהלי התיקים, ואכן בבורסה היא מסכמת עליה שבועית של 11.95%.

במקום השני נמצאת נציגת הנדל"ן מניית אלוני חץ , את המקום השלישי מאיישת אלווריון וזאת חרף המלצת 'תשואת חסר' של בנק הפועלים אשר טען כי מחיר המניה משקף "תרחיש אופטימי מידי". במקום הרביעי נמצאת מניית וריפון ובמקום החמישי מניית בנק לאומי אשר זוכה לאמון מנהלי התיקים למרות סאגת המינויים האחרונה והסתבכות מינוי גליה מאור ליו"ר הבנק.

את ראש טבלת המניות הנמכרות ביותר כובשות המניות הישראליות בחו"ל, במקום הראשון ניצבת מניית אורביט , ולאחריה אלווריון ווריפון אשר ממשיכות לרכז עניין לא רק בזירת הקונים, אלא גם בזירת המוכרים.

במקום הרביעי נמצאת מניית מאינד ולמקום החמישי הגיעה מניית מכתשים אגן אשר זכתה למקום זה בתגובה לפרסום אזהרת הרווח השלישית ששיחרה לבורסה לפני כשבוע.

לטבלת הדירוגים המלאה

חשוב לציין כי טבלאות דירוגי המניות של "גלובס" מתבססות על פעולות קנייה ומכירה של עשרות אלפי מנהלי תיקים וירטואלים באתר, ובשל כך אין לראות בהן כל המלצה שהיא, אלא מטרתן היא אחת - לשקף את הפעילות הפיננסית הוירטואלית שמאפשרת פלטפורמה זו ב"גלובס".

לפתיחת תיק השקעות