ישי: אפשר לומר שכולם מושחתים - אבל לא לשתק את מנגנוני התכנון

שר הפנים בכנס התכנון והבנייה: "אם יש פתח לשחיתויות, בו-במקום ארצה לעצור את זה; ראשי הערים עושים עבודה טובה, אבל מי שמושחת - נפטר אותו" ■ "הרפורמה לא תהיה מקובלת על כולם אבל תהיה מצוינת לכולם"

"כל רפורמה, כל צעד וכל מהלך ששר, ראש עירייה וכל אחד אחר ירצה להעביר, יתקלו מטבע הדברים בהתנגדויות רבות", אמר שר הפנים אלי ישי בכנס התכנון והבנייה במועצה האזורית דרום השרון.

"אני בטוח שהרפורמה לא תהיה מקובלת על כל העם אבל אני בטוח שהיא תהיה מצויינת לכל העם. אפשר לבוא ולומר שכל השרים מושחתים וכל ראשי הערים מושחתים אבל אי אפשר בשם כותרת זו לשתק את כל מנגנוני התכנון. תראו מה קורה מבחינת הדירות ומה קורה לזוגות הצעירים. אני בעד לקצר, לייעל ולהקל", אמר.

עוד הוסיף השר כי "אם חס וחלילה יש סיכון ופתח לשחיתויות, בו במקום ארצה לעצור את זה. אני חושב שראשי הערים עושים עבודה טובה, אבל מי מביניהם שמושחת, נפטר אותו. צריך להיות מינהל תקין וגם פה כשרוצים לפזר סמכויות ולתת לרשויות המקומיות יותר כוח, יש חשש שיהיו דברים לא תקינים, אבל מצד שני איך אפשר להקל על האזרחים מבלי לפשט את התהליכים?".

"קדנציה היום היא שנתיים-שלוש וזה לא הרבה זמן, אבל אם הולכים לרפורמה מקיפה ואמיתית שתקל על האזרחים, צריכים לקבל שזו רפורמה מאוד מורכבת. אנחנו כמו מדינת עולם שלישי מבחינת היעילות. אני לא רוצה שהאנשים הפשוטים יסבלו ויעברו ויה דולורוזה עד ההיתר. אני רוצה לסתום כל פרצה לגנב, גם אם יהיה מעט יותר סרבול", לדברי השר.