רוזנהויז: נפתח מאות חנויות בפורמט "שופרסל אקספרס"

שופרסל מתכוננת לתחרות עם חנויות הנוחות של תחנות הדלק ■ מנכ"ל הרשת לא מתחייב ללוחות זמנים - אך אומר: "שיטת הזכיינות תאפשר לנו לפרוס רשת במהירות בשנים הקרובות"

רשת שופרסל תפתח מאות חנויות בתת-הרשת שלה "שופרסל אקספרס" - כך אומר מנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז, ל"גלובס".

"בקצה נגיע למאות חנויות, ואני לא יכול להגיד את לוחות הזמנים", אומר רוזנהויז. "בואי לא נסתכל על מספרים. תסתכלו על התפתחות חנויות הנוחות ותבינו את הפוטנציאל".

לדברי רוזנהויז, "שופרסל אקספרס" תתחרה בחנויות הנוחות של חברות הדלק: Yellow של פז, מנטה של דלק, Sogood של סונול וזו של חברת הדלק טן. "כבר אמרתי את זה", אומר רוזנהויז, "נהיה חלק מהשוק הזה".

סניף שופרסל אקספרס / צלם: יחצ סיון פרג'

* יש לכם יתרון על חנויות הנוחות בתחנות הדלק?

"אנחנו רשת מזון, יש לנו תשתיות, יכולות. כמפעילי רשת מזון גדולים יש לנו יתרונות".

* בניגוד לסניפי שופרסל, תת-הרשת "שופרסל אקספרס" מתפתחת במודל של זכיינות.

כיום מונה הרשת 8 סניפים בערים תל-אביב, בת-ים, חיפה, כפר-סבא, רעננה, ירושלים, גבעתיים ופתח-תקווה. 6 מהסניפים פועלים בזכיינות.

"שיטת הזכיינות תאפשר לנו לפרוס רשת במהירות בשנים הקרובות", מסביר רוזנהויז. לדבריו, במהלך השנה הנוכחית תפתח הרשת יותר מ-20 סניפים נוספים של "שופרסל אקספרס" בזכיינות, אם כי ייתכן שחלק מהסניפים יופעלו בשלב ראשון ישירות על-ידי שופרסל.

* האם הנכסים יגיעו מרכישות של מינימרקטים פרטיים?

"חלקם וחלקם. ביהודה מכבי לא קנינו. מישהו פינה את הנכס, ואנחנו נכנסנו. אנחנו לא קונים עסקים אלא משלמים דמי פינוי".

"'שופרסל אקספרס' היא בסיטואציה של לבחור את הטובים ולא לחפש את המיקומים. יש לא מעט פניות של בעלי מינימרקטים פרטיים, ישירות אליי ואל רוזנהויז, שמעוניינים בשיטה שנותנת להם הסכם ארו- טווח עם שקט נפשי ובחברה מבוססת", אומר רפי ביסקר, יו"ר משותף בשופרסל, המאשר גם כי שיעור הרווחיות ב"שופרסל אקספרס" גבוה משיעור הרווחיות של הרשת.