פימקו: "ארה"ב היא לא יוון, אבל יש לה סממנים דומים ליוון"

מוחמד אל-אריאן: "לפני המשבר ארה"ב לא היתה צריכה באמת לדאוג מבעיות החוב של מדינות זרות. אבל עם היווצרות הבעיות הפיננסיות המשותפות, נוצר מצב בו מה שפוגע ביוון פוגע גם בארה"ב"

"בעיות החוב במדינות זרות מהוות בעיה למשקיעים בארה"ב". כך אומר מוחמד אל-אריאן, המנכ"ל של פימקו, קרן האג"ח הגדולה ביותר בעולם, בבעלותו של ביל גרוס.

"לפני משבר האשראי, ארה"ב לא היתה צריכה באמת לדאוג מבעיות החוב במדינות זרות. אבל עם היווצרות הבעיות הפיננסיות המשותפות וחבילות החילוץ שהגיעו לאחר מכן, מה שפוגע ביוון פוגע גם בארה"ב".

"ארה"ב היא לא יוון, אבל יש לה סממנים של יוון", אמר אל-אריאן בראיון ל-CNBC,

"עליך להכיר בכך שברגע שחלה הפרעה בשוק אג"ח הבינלאומי היא מקרינה על כל השווקים", אמר אל-אריאן כאשר נשאל מה כדאי למשקיע האמריקני לעשות לנוכח המשבר בשוק האג"ח הממשלתיות.

אל-אריאן צופה 60% סיכוי לצמיחה איטית של הכלכלה האמריקנית. "אתה צריך להפוך לצנוע יותר לא באשר למה שעשוי לקרות..אלא עבור מה שבאמת יקרה - כלומר צמיחה עמומה, דאגה ממימון ציבורי והתכווצות הסקטור הפרטי שיביאו לעליית פרמיית הסיכון על השקעות", הוסיף.

באשר ליוון, מנכ"ל פימקו סבור כי "חוסר היציבות של שוק האג"ח הממשלתיות של יוון הלם בשווקים. הפיתרון הוא מורכב ולא יסתיים במהרה".