מציית להנחיות ה-G20: בכירי ברקליס יוותרו על הבונוס במזומן

שלושת הבכירים בדירקטוריון צפויים לקבל את הבונוס ל-2009 במניות בלבד על פני מספר שנים, כך מדווח מקורב לעניין שסירב להזדהות ■ הבנק צפוי לקצץ יחס הבונוסים לעובדים, כך שיעמוד רק 38% מההכנסות לעומת 44% ב-2008

שלושת המנהלים הבכירים ביותר בבנק הבריטי ברקליס קפיטל : המנכ"ל ג'ון ורלי, הנשיא בוב דיאמונד והמנהל הפיננסיים כריס לוקאס, יוותרו על הבונוס הכספי שלהם ל-2009, כך מדווחת סוכנות רויטרס לפי מקורב לעניין שסירב להזדהות. שלושת הבכירים בדירקטוריון צפויים לקבל את הבונוס שלהם ל-2009 במניות בלבד על פני מספר שנים.

המהלך הגיע בעקבות ביקורת ציבורית רבה שהופנתה על חלוקת הבונוסים. ברקליס אמנם לא קיבל סיוע ממשלתי במהלך המשבר הכלכלי, אך מעדיף להימנע מלהכעיס את הציבור והפוליטיקאים.

ברקליס סירב להגיב לידיעה ורק מסר כי הבנק מציית להנחיות של ה-G20 לגבי הרפורמות במבנה השכר.

ברקליס קפיטל צפוי לקצץ את יחס הבונוסים לעובדים, כך שיעמוד רק 38% מההכנסות של 2009. נזכיר כי בשנה שעברה הבנק חילק בונוסים בהיקף 2.3 מיליון ליש"ט, שהיוו כ-44% מההכנסות, לעומת בונוסים ביקף של 41% מההכנסות ב-2007.

יצוין כי ברקליס צפויה לדווח בשבוע הבא על רווח שנתי של 11 מיליארד ליש"ט, ככל הנראה הגבוה ביותר עבור כל בנק מחוץ לסין, הודות למכירת זרוע ניהול הנכסים שלו.