הסיכון לירידה פחת

ת"א 25 נחלץ משרוול המגמה היורד לטווח הבינוני, האם ישוב למגמת עליה?

תל אביב 25 נחלץ משרוול המגמה היורד לטווח הבינוני שאפיין אותו בכך שחצה כלפי מעלה את הקו המחזיר שתחם אותו בתוך השרוול ויצא, נכון לסיום שבוע המסחר, ממגמת הירידה לטווח הבינוני.

נזכיר שהגדרת המגמה לטווח הארוך נשארה מגמת עליה כך שלמעשה המדד נמצא עכשיו במצב של מגמת עליה לטווח הארוך ומגמה אופקית לטווח הבינוני. בשביל לעבור למצב של מגמת עליה לטווח הבינוני, על תל אביב 25 לעלות ביום ראשון ובכך לחצות כלפי מעלה את הממוצע הנע ל-21 יום.

מרבית האינדיקטורים הטכניים תומכים באפשרות של עליה כך שסביר והממוצע הנע לא יהווה מכשול.

היה ובכל זאת לא יצליח תל אביב 25 לעלות מעל הממוצע הנע, תמיכת המבחן היא פחות או יותר ב-1120. מהלך מתחת ל-1120 ילמד על כניסה לגל יורד חדש, לטווח הבינוני, גל שעשוי להיות ממושך ומשמעותי. לצורך העניין, הוא יכול להגיע במקרה כזה ל-1040 ללא קושי רב.

תמיכה יפה לכיל

כיל קיבלה תמיכה יפה מאוד ב-4,620 ורוב הסיכויים שמהתמיכה הזו כיל תחזור לעלות. מדובר גם ברמת התנגדות שנפרצה כלפי מעלה ויש סיכוי שתהפוך לתמיכה, גם בעובדה שהגל היורד החזיר 61.8 אחוז מהגל שקדם לו וזהו תיקון מכסימלי על פי יעדי פיבונאצ'י וגם בממוצע נע ל-200 יום שתומך במניה. האינדיקטורים גם כן תומכים בעליה, לפחות לטווח הקצר.

מחסום ההתנגדות שכיל תצטרך לפרוץ הוא 4,935. מהלך מעל השער הזה יאשר חזרה למגמת עליה ארוכת טווח. התנגדות ב-49,35 תחשב סימן דובי מאוד.

גם מכתשים אגן , שנראה שנהנית מפופולאריות פחותה בהשוואה לכיל עדיין יכולה להתאושש. מהלך מעל 1,875 יחשב צעד בונה אמון בכיוון של עליה. מצד שני, מהלך מתחת ל-1,850 יחשב סימן דובי מאוד שילמד כי מכתשים אגן נכנסת למגמת ירידה.

עוד מניה שחזרנו לעקוב אחריה היא אלביט הדמיה . כמות הכותרות ביחס לחברה עולה אבל מצבה הטכני לא ברור. ניתן להבחין בעוצמה ובאיסוף. אבל, בשביל שניתן יהיה לדבר על מגמת עליה, על המניה לעלות מעל 9,000. תמיכה קיימת ב-8,400 כך שמי שמגלה עניין במניה על בסיס כלכלי, יכול לנסות רכש מעל 8,400 והגנה מתחת לרמה הזו.