נעילה חיובית בת"א: המעו"ף הוסיף 1.3% וסגר מעל 1,150 נק'

המלצה אוהדת מכלל פיננסים לדלק רכב - עלתה ב-2.4% ■ שופרסל הוסיפה 3.7% על רקע שיפור הצעת הרכש ■ קמהדע טיפסה 7.5% - נכנסת לרוסיה ■ זיו סגל: "מרבית האינדיקטורים תומכים בעלייה"

הבורסה בת"א נסחרה ביומו הראשון של שבוע המסחר (א') בעליות שערים, וכך גם סיימה את היום. המדדים המובילים הוסיפו שיעור מירבי של 1.6%, כאשר מדד המעו"ף הצליח אף לשבור את רמת 1,150 הנקודות כלפי מעלה. מחזורי המסחר בשוק היו דלילים מהרגיל לא רק משום שמדובר ביום א', אלא גם בגלל שמחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל "יום הנשיא", מה שאומר שהזרים יחזרו לפעילות מלאה רק מחרתיים. המחזור הסתכם בכ-1.35 מיליארד שקל.

בנק ישראל פרסם היום כי שווי תיק המניות של תושבי ישראל בארץ זינק ב-2009 ב-85% והגיע לרמה של כ-432 מיליארד שקל בסוף דצמבר. ב-2009 גדל סך שווי תיק הנכסים שבידי הציבור הישראלי (כולל מניות, אג"ח והשקעות בחו"ל) בכ-14.7% ל-2.3 טריליון שקל בדצמבר, לאחר שירד בכ-15.2% ב-2008. זאת, כאשר ברבעון הרביעי נרשם גידול ריאלי של כ-4.1% בשווי תיק הנכסים. בשוק ממתינים לפרסום מדד המחירים לצרכן מחר אחה"צ, שצפוי לרדת ב-0.3% - כך לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים בשוק ההון. האינפלציה ב-2009 הסתכמה ב-3.9%, ציפיות האינפלציה הנגזרות משוק ההון מראות כי האינפלציה ב-12 החודשים הבאים צפויה לרדת ל-2.7%. אם מדד ינואר אכן יירד ב-0.3%, יהיה זה המדד השלילי הראשון מאז חודש ספטמבר.

ברקע למסחר היום בת"א, וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת ביום ו', כשאירועים רבים ובעיקר שליליים כיוונו את השווקים בסוף השבוע. נתוני הצמיחה באירופה היו מאכזבים ובנוסף הבנק המרכזי של סין ביצע הידוק מוניטארי נוסף והחשש הוא כי היא תלחץ על הבלמים חזק מדי ומוקדם מדי, שכן שההתאוששות הכלכלית העולמית נתפסת כשברירית.

לאחר שהשבוע החולף הסתיים בדשדוש בבורסה, הדעות באשר להמשך הדרך חצויות. כלכלני בנק הפועלים, למשל, צופים כי הדשדוש יימשך "חודשים" ובניגוד לשבועות האחרונים הם לא מדברים על שיאים חדשים במדד המעו"ף, אולם כלכלני בנק לאומי מעריכים כי המגמה החיובית תימשך.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", סבור כי מבחינה טכנית מדד המעו"ף בשל לעליות נוספות. לדבריו, "המעו"ף נחלץ משרוול המגמה היורד לטווח הבינוני שאפיין אותו. הגדרת המגמה לטווח הארוך נשארה מגמת עלייה כך שלמעשה המדד נמצא עכשיו במצב של מגמת עלייה לטווח הארוך ומגמה אופקית לטווח הבינוני. בשביל לעבור למצב של מגמת עלייה לטווח הבינוני, על המעו"ף לעלות היום ולחצות כלפי מעלה את הממוצע הנע ל-21 יום. מרבית האינדיקטורים הטכניים תומכים באפשרות של עלייה".

בכל זאת, סגל מציין כי במידה והמעו"ף יתקשה לעלות, מבחן התמיכה שלו יהיה ב-1,120 נקודות. "מהלך מתחת ל-1,120 ילמד על כניסה לגל יורד חדש, לטווח הבינוני, גל שעשוי להיות ממושך ומשמעותי", טוען סגל. "הוא יכול להגיע במקרה כזה ל-1,040 נק' ללא קושי רב".

השבוע של טבע

מבין המניות שבלטו היום בבורסה נציין את מניית טבע שתפרסם מחרתיים (ג') בבוקר את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון הרביעי של 2009 ולשנה כולה. לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים, טבע אמורה לדווח על רווח נקי של 95 סנט למניה ברבעון הרביעי לעומת 76 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2008. הכנסות החברה צפויות לצמוח ב-34% ולהסתכם ב-3.81 מיליארד דולר.

בסקירה על מניית דלק רכב , יובל בן זאב מכלל פיננסים אומר כי "המניה צריכה להיות מניית עוגן בתיק ההשקעות". לדבריו, "היא חברה מצוינת, מובילת שוק, מנוהלת היטב, רווחית ומחלקת דיבידנד גבוה". מעלה ההמלצה ל"תשואת יתר" ואת מחיר היעד ל-55 ש' למניה, פרמיה של כ-20% על מחיר הפתיחה היום.

פרטנר רוצה לבסס מעמד של מובילות באינטרנט הסלולרי. החברה יוצאת לראשונה במבצע הכולל חבילות אינטרנט בבית, בלפטופ ובטלפון הנייד, בכך מנצלת את יתרונה היחסי בכך שנכנסה לשוק האינטרנט הנייח, דבר שמתחרותיה נמנעות מלהיכנס אליו.

מניית קמהדע בלטה לחיוב, לאחר שהחברה הודיעה על דריסת רגל ברוסיה - השלימה רישום המוצר שלה במדינה, ופועלת להתחיל למכור כבר ב-2010. השוק העולמי למוצר בעולם מוערך ביותר מ-250 מיליון דולר בשנה.

מניות שופרסל ודיסקונט השקעות ריכזו עניין לאחר שבסוף השבוע שיפרה דסק"ש את הצעת הרכש שלה למניות שופרסל ל-23.5 שקל למניה, מחיר הגבוה ב-8.3% ממחיר הסגירה של שופרסל ביום ה'.

בקרב מניות הנפט, גבעות עוררה עניין לאחר שהודיעה ביום חמישי, רגע לפני תום המסחר, כי היא דוחה את אסיפת בעלי יחידות ההשתתפות שלה לתחילת חודש מארס וכי היא צופה להתחיל את מבחני ההפקה המיוחלים ב-18 באפריל. החברה הבטיחה לספק באסיפה נתונים פיננסיים הנוגעים לעלויות מבחני ההפקה ולוחות זמנים.

מניות ענף הביומד ריכזו עניין בעקבות ההנפקה המוצלחת של אינטק פארמה, שגייסה 35 מיליון שקל ותחל להיסחר בקרוב בבורסה. אינטק ביקשה לגייס 29 מיליון שקל בהנפקת מניות אך זכתה לביקושים של 70 מיליון שקל. הצלחתה מהווה אינדיקציה להתלהבות המשקיעים ועשויה לסלול את הדרך להנפקות ביומד נוספות.

[לאתר המעו"ף]