מלאנוקס מפנקת את בכיריה: מחלקת בונוסים ב-285 אלף דולר

כ-4 חודשים בלבד לאחר שהחזירה את שכר הבכירים לרמות שלפני המשבר, מפנקת מלאנוקס את מנהליה בבונוסים ■ המנכ"ל יקבל 142 אלף דולר

מלאנוקס ממשיכה לפנק את בכיריה, ובראשם את המנכ"ל אייל ולדמן. בלילה שבין שישי לשבת, קצת אחרי העשה 3 לפנות בוקר כאשר המשקיעים ישנים שנת ישרים, הוציאה מלאנוקס דיווח לבורסה בו היא מכריזה על חלוקת בונוסים למנהליה הבכירים בהיקף כולל של 285 אלף דולר, בגין ביצועי שנת 2009.

ולדמן עצמו יקבל 142 אלף דולר וסמנכ"ל הכספים שלו, מיכאל גריי, יקבל 40 אלף דולר. שי כהן, סגן נשיא להנדסה, יזכה לבונוס של 33 אלף דולר; מיכאל קגן, סמנכ"ל טכנולוגיה, יקבל 32 אלף דולר ומארק סולצברג, סמנכ"ל מכירות בחברה, יקבל בונוס של 40 אלף דולר.

חלוקת הבונוסים במלאנוקס מגיעה כ-4 חודשים בלבד לאחר שהחברה הודיעה כי היא מחזירה את רמות השכר למנהליה לרמה שלפני פרוץ המשבר הכלכלי. רק לפני כשנה הידקה החברה את החגורה, כמו כל החברות, וקיצצה את שכר המנהלים ב-15%,אולם בעקבות ההתאוששות הכלכלית שניכרת היטב בעסקיה, היא חוזרת לפנק את המנהלים. אגב, גם הדיווח הקודם באוקטובר על העלאת שכר מנהליה שוגר בשעת לילה מאוחרת בסוף השבוע.

הבונוסים האמורים מצטרפים לשכר מכובד של מנהלי החברה. המנכ"ל אייל ולדמן משתכר 325 אלף דולר בשנה, סמנכ"ל הכספיים מייקל גריי מרוויח 230 אלף דולר בשנה, סמנכ"ל המכירות העולמי מארק סולצבאו גוזר 220 אלף דולר, סמנכ"ל הטכנולוגיות מייקל קגן משתכר 163 אלף דולר בשנה וסמנכ"ל התפעול וההנדסה שי כהן נהנה משכר שנתי של 166 אלף דולר.

את שנת 2009 סגרה מלאנוקס עם הכנסות של 116 מיליון דולר, צמיחה של 8.4% לעומת הכנסות של 107 מיליון דולר ב-2008. החברה הרוויחה 12.8 מיליון דולר בשנה החולפת.

מלאנוקס מפתחת שבבים לתקשורת מהירה בין משאבי המחשוב הארגוניים, והיא מספקת שבבים וכרטיסים המשתלבים במתגים (Switches) ובשרתים הארגוניים, שמשמשים לשלושה יישומים ורטיקאליים: מחשוב עתיר ביצועים (HPC), מרכזי מידע ארגוניים (EDC) ומוצרי תקשורת (Embedded). מכירות החברה מתבססות בעיקר על טכנולוגיית האינפיניבנד, שמאפשרת תקשורת מהירה של עד 120 ג'יגה-בייט לשנייה. החברה מתמודדת כיום עם תחרות גוברת מצד יצרניות שבבי התקשורת מבוססת פרוטוקול האתרנט, כגון ברודקום, אינטל ומארוול, אך ולדמן מעריך כי פתרונות אלו יהפכו למיינסטרים רק ב-2010-2011, ומלאנוקס תוסיף להיות בין מובילות השוק.