האישום נגד גואל רצון: אונס, מעשי סדום והחזקה בתנאי עבדות

בכתב האישום שהוגש הבוקר נטען כי רצון יצר לעצמו "מעמד של כל יכול ובעל יכולות ריפוי, הרס וקללה" - וכך קנה שליטה מוחלטת בחייהן ואף במחשבותיהן של 21 מנשותיו ■ רצון טוען כי כל המיוחס לו נעשה בהסכמה

היום בבוקר (א') הוגש כתב אישום נגד גואל רצון, ובו סעיפים של עבירות מין כגון אונס, מעשי סדום, בעילה אסורה בהסכמה ומעשים מגונים, בין השאר גם כלפי קטינה. כמו כן מואשם רצון בהחזקה בתנאי עבדות ועוד.

בכתב האישום נטען כי רצון יצר לעצמו "מעמד של כל יכול ובעל יכולות ריפוי, הרס וקללה" - וכך קנה שליטה מוחלטת בחייהן ואף במחשבותיהן של 21 מנשותיו.

לטענת הפרקליטות, רצון פעל בדרכי השפעה מגוונות על מנת לשכנע את נשותיו כי חייהן וקיומן תלויים בו. על-פי כתב האישום, הוא "ניכס לעצמו את הנשים על-פי גחמותיו, מתוך כוונה להעמיק את שליטתו בחייהן, וכדי להביא לכניעתן ולבטלותן בפניו כדי שיספקו את צרכיו הכלכליים והמיניים".

בתוך כך נטען כי רצון בודד את נשותיו מכל קשר חברתי חיצוני, לרבות משפחותיהן ופעמים גם מילדיהן, פגע ברצונן החופשי ושיעבד אותן אליו.

לגבי המסגרת המשפחתית נכתב: "הנאשם לכד את הנשים אל תוך מבנה קבוצתי אנושי שלבש אופי של פסיאודו-משפחה, הסובב סביב פולחן דמותו, ובתוכו הפך את הולדת ילדיו למטרה מרוממת ומכוננת שעל הנשים לשאוף לה, וכל זאת כדי להאדיר ולפאר אותו ובמקביל לשרתו ולספק את כל צרכיו".

עוד נכתב כי רצון התייחס נשותיו כאל קניינו, חייב אותן לקעקע את שמו ודמותו על גופן, לשנות את שמן ואת שם משפחתן ולתת לילדיהן שמות המפארים אותו.

בשבוע שעבר דיבר רצון לראשונה מאז מעצרו, וטען כי הוא חף מפשע. רצון טוען כי לכל אחת מנשותיו היתה הבחירה לעזוב ולעשות כרצונה, וכן כי כל המיוחס לו נעשה בהסכמה.

ביחידה המרכזית של מחוז תל-אביב מספרים כי רוב נשותיו הן שהביאו להפללתו של רצון, שסיפרו בין השאר על חובות גדולים שנכנסו אליהם בשל הלוואות, נסיעות לחו"ל, מתנות עבור רצון ועוד, כל זאת על מנת לרצותו. רצון, לעומת זאת, אמר כי הוא בטוח כי נשותיו וילדיו לא אמרו עליו דברים רעים.