סוף מריבות השקשוקה: עידן עופר ומיקי רוזנטל הגיעו להסכמה; עופר: "נוצר רושם מוטעה של רדיפת רוזנטל"

גלובס tv עופר: "משפחתי נפגעה מהסרט 'שיטת השקשוקה'. התרופה החוקית היא פנייה לביהמ"ש, וכך עשינו. עם זאת, הביקורת יצרה רושם מוטעה של פגיעה בחופש העיתונות - תוצאה שמעולם לא רציתי" ■ המתווך בפשרה: מוטי קירשנבאום ■ מתווה ההסכם: אף אחד מהצדדים לא יתנצל

הסוף למריבות על "שיטת השקשוקה": עידן עופר ומיקי רוזנטל הגישו היום (ב') לבית המשפט הודעה מטעמם, שעל בסיסה הודיעו עופר והחברה לישראל על מחיקת התביעה שהוגשה על-ידם נגד מיקי רוזנטל ואילן עבודי.

בהודעה כתב עידן עופר: "משפחתי נפגעה קשות מהסרט 'שיטת השקשוקה'. התרופה החוקית היא פנייה לבית המשפט, וכך עשינו... עם זאת, הביקורת כנגד הגשת התביעה והסכום יצרה רושם מוטעה של רדיפת רוזנטל ופגיעה בחופש העיתונות - תוצאה שמעולם לא רציתי".

"בנסיבות אלה", מוסיף עופר, "ונוכח העובדה שהנושא נדון באופן הרחב ביותר בתקשורת ובמיוחד בערוץ הראשון, מצאתי כי אין מקום להמשך ניהול ההליכים המשפטיים".

רוזנטל אמר: "הדיון שהיה אכן מבטא את המחלוקת ביני כעיתונאי לבין האחים עופר. העדפת הוויכוח הציבורי, כפי שבוטאה בדברי עופר ושאני מסכים לה, תתרום לכוחה של התקשורת ולחיזוק תפקידה בחברה דמוקרטית".

למעשה מתווה ההסכם אומר שאף אחד מהצדדים לא יתנצל, אף אחד לא קיבל כסף מאף צד - כולל מוטי קירשנבאום שתיווך בין הצדדים. ככל הנראה רוזנטל לא יקבל את הוצאות המשפט.

עופר ורוזנטל ביקשו להודות למוטי קירשנבאום על תרומתו החשובה להשגת ההבנה בין הצדדים.

הסרט "שיטת השקשוקה" זכה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בטקס פרסי אופיר לפני כחצי שנה. כזכור, הסרט שודר ב-28 ביולי 2009, כשמעל רבע מיליון צופים צפו בערוץ הראשון לאורך ערב השידורים המיוחד.

עופר יוצג בידי עו"ד צבי גלמן ממשרד אריאל שמר ושות'; ורוזנטל - בידי עו"ד רונאל פישר ממשרד פישר נרי ושות'.