אגוד רוכש מביטוח ישיר תיק אשראי בהיקף של עד 180 מיליון שקל

חיים פריליכמן, מנכ"ל אגוד: "זהו נדבך נוסף ביישום המדיניות שנקבעה בתוכנית האסטרטגית של הבנק, ובמרכזה הרחבת הפעילות הקמעונאית"

בנק אגוד רוכש מחברת ביטוח ישיר תיק אשראי בהיקף של עד 180 מיליון שקל, הכולל אלפי תיקי הלוואות של לקוחות פרטיים שלקחו הלוואות לצורך רכישת כלי רכב מיד שנייה. על דבר המגעים בין הצדדים דווח לראשונה ב"גלובס".

היום הודיעו בנק אגוד , בניהול חיים פרייליכמן, וקבוצת ישיר, שבשליטת משפחת שנידמן, כי חתמו על הסכם המסגרת אשר ייכנס לתוקף ב-15 במארס ויימשך חצי שנה או עד להגעה לסכום המקסימלי כאמור (לפי המוקדם ביניהם). תיק האשראי יועבר לאגוד במספר מנות, אשר מספרן והיקפן טרם נקבעו.

בבנק אגוד, הבנק השישי בגודלו במערכת הבנקים, מציינים היום כי מדובר בהמשך יישום מדיניותו להתרחבות קמעונאית. מהצד השני, מבחינת מימון ישיר המנוהלת על ידי ערן וולף, מדובר בזריקת מרץ לפעילות אשר לצד הישגים מיתוגיים, תפעוליים ובתחום ניהול הסיכונים, מצאה עצמה בקשיים בהשגת מקורות מימוניים לצרכי התרחבות. נציין כי מימון ישיר מוחזקת על ידי ישיר איי.די.איי, שבשליטת קבוצת ביטוח ישיר.

הצדדים יתחלקו במרווח

היום מסר פרייליכמן, כי "ההסכם עם מימון ישיר מאפשר לנו להרחיב את משקל האשראי הקמעונאי בתיק האשראי של הבנק בתוך פרק זמן קצר. זהו נדבך נוסף ביישום המדיניות שנקבעה בתוכנית האסטרטגית של הבנק ובמרכזה הרחבת הפעילות הקמעונאית".

ערן וולף, מנכ"ל מימון ישיר, ציין כי "ההסכם עם בנק אגוד יאפשר הרחבת פעילותה של מימון ישיר תוך ניצול יתרונותיה. אני בטוח שההסכם עם בנק אגוד כמו גם מהלכים עסקיים נוספים שהחברה מבצעת, יהפכו את מימון ישיר לגורם מוביל בתחום האשראי הצרכני".

מימון ישיר פועלת מאז שנת 2007 כזרוע האשראי הצרכני בקבוצת ביטוח ישיר, והיא מתמחה במימון רכישת רכב מיד שנייה על ידי לקוחות פרטיים, וכן במתן הלוואות לכל מטרה. לחברה תיק אשראי קיים בהיקף של כ-140-150 מיליון שקל. במסגרת ההסכם בין הצדדים נקבע כי ישיר תמחה לבנק בהמחאת זכויות והתחייבויות על דרך מכר תיק הלוואות שהועמדו החל מ-15 ביולי, ושיועמדו בעתיד.

במספרים מדובר על כך שהיקף תיק האשראי הקיים שיועבר לידי הבנק יעמוד על כ-80-90 מיליון שקל, כאשר המחצית השנייה תנבע מעסק חדש של מימון ישיר במסגרת מתן הלוואות עתידיות לרכישות כלי רכב.

תמורת תיק האשראי שתעביר מימון ישיר לאגוד, ישלם הבנק לחברה עבור המנה הרלוונטית בהיקף העולה על היקף האשראי שהועמד, אך פחות מהיקף תיק האשראי כולל המרווחים. כלומר, הצדדים יתחלקו ביניהם במרווח על ההלוואות כאשר יחסי החלוקה אינם ידועים. במימון ישיר מקווים להגיע בעקבות העסקה לרווחיות בפעילות, כאשר לפי שעה החברה היא עדיין הפסדית.

את מימון ישיר מייצגים עו"ד עופר לוי ואוהד מימון ממשרד יובל לוי. את בנק איגוד ייצגו עו"ד יהודית גל אור ועו"ד אמיר סולר, ממשרד קנטור, אלחנני, טל ועורכת הדין עידית מקוב מהבנק.