חברות גלובליות הפסיקו למכור אג"ח בקצב שיא של שנתיים וחצי

לפחות 16 חברות ברחבי הגלובוס, ביניהן יצרנית המטוסים בומבדיר וחברת ההימורים האיטלקית Snai דחו או משכו מכירות אג"ח בהיקף 7.3 מיליארד דולר בחודש האחרון

חברות גלובליות מפסיקות למכרות אג"ח בקצב המהיר ביותר מאז המשבר הפיננסי העולמי שפרץ לפני שנתיים וחצי, כשהן חוששות כי ממשלות אירופה לא יצליחו לצמצם את הגירעונות התקציביים שלהם - מה שיהווה איום על ההתאוששות העולמית.

לפחות 16 מלווים ברחבי הגלובוס, ביניהם יצרנית המטוסים בומבדיר , וחברת ההימורים האיטלקית Snai דחו או משכו מכירות אג"ח בהיקף 7.3 מיליארד דולר בחודש האחרון. כך לפי בדיקה של בלומברג. מדובר במספר הגבוה ביותר מאז ש-50 חברות הקפיאו את מכירות האג"ח בחודשים שלאחר יולי 2007.

"המשקיעים דואגים מהאירועים ביוון ובזירת המאקרו בכלל, הרבה יותר מאשר לפני חודשיים", אמר ג'ונתן מור, אנליסט ב-Evolution Securities בלונדון. "ברור שהם רוצים תשואה גבוהה יותר ורוב החברות לא מסכימות לכך".

ה-Spread (מרווח) על אג"ח בעלות תשואות גבוהות (אג"ח זבל) זינק ב-0.95% מאז ה-11 בינואר ל-7.13% אתמול. התשואה העודפת על אג"ח בעלות דירוג השקעה התרחבה ב-0.12% ל-1.71%. כך לפי נתונים של מריל לינץ'.

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס מדרגת אג"ח בעלות תשואות גבוהות ב-"Baa3" ו-S&P מעניקה להן דירוג של "-BBB".

בזירה אחרת של שוק האג"ח, עלות הביטוח כנגד חדלות פרעון של דובאי עלתה לרמה הגבוהה ביותר מאז מארס 2009 לאור הערכות כי משקיעים יקבלו חזרה פחות מהצפי בהסדר האג"ח העומד על 22 מיליארד דולר.

[לאתר האג"ח]