מערימים קשיים: "ליוון יש 30 יום כדי להראות צמצום בגרעון"

עוד בטרם יעניקו ערבויות לממשלת יוון, שרי האוצר של גוש האירו דורשים הוכחה יומית כי היא נמצאת על מסלול של צמצום בגרעון, ואחרת, היא צריכה להציע צעדים נוספים כדי לעמוד ביעד של 4% ירידה בגרעון התקציבי תוך שנה

שרי האוצר של גוש האירו נתנו ליוון תקופה של 30 יום כדי לצמצם את הגרעון התקציבי אליו היא נקלעה, כשהם מעדיפים להימנע מהצורך להעניק ערבויות לממשלת יוון. השרים אשר נפגשים כעת בבריסל ודנים בדרכים להצלת יוון מהמשבר הפיננסי אליו נקלעה, טוענים כי אתונה לא הצליחה לגייס תמיכה ממקורות אחרים בשווקים ולכן היא צריכה להוכיח את יעילות הצעדים הפיסקליים שהיא מתכננת לבצע.

בהתאם לדרישתם, יוון תצטרך להוכיח על בסיס יומי מהיום עד ה-16 במארס כי היא נמצאת על מסלול של צמצום בגרעון, ואחרת, היא צריכה להציע צעדים נוספים כדי לעמוד ביעד של 4% ירידה בגרעון התקציבי תוך שנה.

מצדו, שר האוצר של יוון אמר: "היום זאת יוון, מחר זאת יכולה להיות מדינה אחרת בגוש האירו". השר היווני הדגיש כי אם יהיה צורך בכך, הוא יבצע צעדים פיסקליים נוספים.

"השווקים הפיננסיים לגמרי טועים הם חושבים שהם יכולים להרוס את יוון", אמר ראש ממשלת לוקסמבורג והבנק המרכזי האירופי (ECB) ז'אן קלוד טרישה במסיבת עיתונאים.

נציין כי החובות של יוון מגיעים ל-300 מיליארד אירו והחוב לתוצר הוא 125% - נתונים הקשים ביותר בגוש האירו. מדד ASE של בורסת אתונה מאבד כעת 1.3% ל-1,874 נקודות.