טבע מיצתה את העליה?

וגם על חשיבותה של רמת ה-1,160 עבור ת"א 25

בטור של יום ראשון דיברנו על כך שהסיכון לירידה של תל אביב 25 פחת ועל סיכוייו של המדד לעלות מעל הממוצע הנע ל-21 יום ולאשר בכך מגמת עליה. המדד אכן עשה כך ואפילו עלה מעל 1,160, רמת מבחן על פי יעדי פיבונאצ'י וגם השיא האחרון שהיה. מדובר באיתות חשוב להמשך עליה, בתנאי כמובן שהמדד ישאר מעל 1,160. היה וכך יהיה, היעד הבא יהיה השיא ההיסטורי.

מהלך מתחת ל-1,160 ילמד על עליות יום שלישי כעל נקודת קיצון ועל סיכוי להתפתחות גל יורד משמעותי. משתמע מכך שלמבחן התמיכה ב-1,160 חשיבות ארוכת טווח ולשם ממוקדת תשומת הלב שלנו.

טבע מיצתה את המהלך?

אחרי שעלתה מ-37 דולר ל-59 דולר, אפשר שטבע מיצתה את הגל העולה ותיכנס לתיקון כלפי מטה. על מרבית הגרפים ניכרים סימני חולשה למעט האינדיקטור איסוף-הפצה שמראה כי יש קונים נחושים למניה.

בסך הכל, עצמתה של טבע נמוכה משמעותית מהעוצמה שהביאה אותה אל השיא ולכן בשלב זה, טכנית, אין התלהבות. המבחן המשמעותי הוא ב-56 דולר. מהלך מתחת ל-56 דולר ילמד על סיכוי להתפתחות מהלך ירידה משמעותי בהמשך. מסחר מעל 59 דולר יאשר את המשך מגמת העליה.

בזירת האנרגיה ניתן להבחין שדלק קידוחים נתמכה מעל הממוצע הנע ל-89 יום מעליו היא משייטת. תמיכה זו מנעה התפתחות גל יורד לעת עתה אבל על המניה לעבוד את רמת ה-983 בשביל לאשר חזרה למגמת עליה. התנגדות עד השער הזה ותפנית כלפי ממטה ממנו עשויים יהיו להצביע על התפתחות תבנית ראש וכתפיים פסגה שהיא תבנית היפוך מגמה משמעותית.

מי שכבר חזרה לאזור השיא היא אבנר יהש . מדובר באזור השער 166. האינדיקטורים מלמדים על סיכוי לעליה אבל דווקא ניתוח נפח המסחר מלמד כי הקונים לא נחושים כפי שהיו. נראה שהאינדיקטורים השוריים משמעותיים יותר אבל לא יזיק לגלות ערנות. מהלך מתחת ל-153 ילמד על סיכוי להתפתחות גל יורד.

נסיים עם גזית גלוב . זו עלתה מעל 3,870 ונתנה בכך איתות שורי לטווח הארוך. תמיכה מעל השער הזה תלמד על סיכוי לשחזור רמות השיא, על כל המשתמע מכך. מהלך מתחת ל-3,860 ילמד כי עוד מוקדם לחגוג.