לבאפט אין זמן: ביטל מפגש עם בעלי המניות שמחוץ לארה"ב

ברקשייר האת'ווי: "בשל מגבלות גוברות של זמן, באפט יבטל את אירוע ההתוועדות וחילופי הברכות עם בעלי המניות מחוץ לארה"ב ולקנדה"

‎‎למי שביקש וורן באפט ולא קיבל - יש רק וורן באפט אחד, ומכיוון שמדובר במשאב מוגבל, השנה ייאלצו המשקיעים מחוץ לארה"ב להסתפק בכמות קטנה יותר ממנו.

‏אתמול (ג') פרסמה ברקשייר התאוויי הודעה שבה נאמר כי בשל "מגבלות גוברות של זמן", באפט יבטל את אירוע "ההתוועדות וחילופי הברכות" עם בעלי המניות מחוץ לארה"ב ולקנדה. האירוע נערך זה שש שנים במהלך סוף השבוע שבו מתקיימת האסיפה השנתית של בעלי מניות ברקשייר באומהה, נברסקה. השנה יחול סוף השבוע הזה מה-30 באפריל ועד ה-2 במאי.‏

‏כמו כן, ביצעה ברקשייר שינויים נוספים באירועי סוף השבוע, והקטינה מארבעה לשניים את מספר הכרטיסים לפגישה השנתית עבור כל בעל מניות. ארוחת הצהריים של יום א', שהמנה העיקרית בה היא סטייק, תיערך בשני מקומות שונים, גם במסעדת הסטייקים החביבה על באפט, גוראט'ס, וגם בפיקולו פיט'ס.

‏באפט בן ה-79 ניצב במקום השני ברשימת האנשים העשירים ביותר בעולם, ורבים מחשיבים אותו למשקיע הנערץ ביותר בעולם. באפט ישיב לשאלות בעלי המניות באסיפה השנתית ברובע העסקים של אומהה, והוא האריך את האירוע הזה בחצי שעה לחמש ורבע שעות.‏

‏אירוע ההתוועדות וחילופי הברכות עם משקיעים מחוץ לארה"ב משך בדרך-כלל מאות משקיעים. באסיפת בעלי המניות השנתית אשתקד השתתפו 35 אלף בעלי מניות. מספרם של בעלי המניות הזכאים להשתתף באסיפה שתיערך השנה גבוה יותר, לאחר שבינואר פיצלה ברקשייר את המניה 50:1 עקב רכישת חברת הרכבות ברלינגטון. העסקה הושלמה ביום ו' שעבר.