אירופה ננעלה בעליות: פוטסי הוסיף 0.9%; דאקס עלה 0.3%

הקאק הצרפתי התחזק ב-0.6% ■ דיימלר הפסידה 2.6 מיליארד אירו ב-2009 - לא תחלק דיבידנד ■ הבנק המרכזי של יפן הותיר את הריבית הריבית על שפל של 0.1%

המדדים המובילים באירופה ננעלו בעליות שערים, על רקע פרסום דו"חות החברות הפיננסיות ויצרנית כלי הרכב דיימלר, וכאשר המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות קלות.

שוקי אסיה ננעלו במגמה מעורבת, על אף הנעילה החיובית אמש (ד') בוול סטריט ועל רקע פרסום הפרוטוקולים של ה'פד' שהצביעו על כך שקובעי המדיניות המוניטרית תומכים במכירת אג"ח הנמצאים במאזן של ה'פד' כבר "בטווח הקרוב". ה'פד' עדכן מעלה את תחזית הצמיחה לקצב שנתי של 3.2%.

טוקיו ננעלה בעלייה של 0.3% על רקע החלטת הבנק המרכזי של יפן (BOJ) על הותרת הריבית על שפל של 0.1%. הבנק המרכזי בהנהגתו של מאסאקי שירקאווה שוקל את האפשרות להקלה מוניטרית נוספת. בין השאר, הבנק עשוי להציג תוכנית למתן הלוואות בהיקף 10 טריליון ין לשלושה חודשים לבנקים המסחריים בריבית קבועה של 0.1%.

השווקים בסין, וויאטנאם וטייוואן סגורים לרגל חגיגות ראש השנה הירחי.

באיזור הגבול של רוסיה, סין וצפון קוריאה הורגשה רעידת אדמה בעוצמה של 6.7 בסולם ריכטר, עוד דווח כי בבייג'ין התנדנדו בניינים במשך קרוב לדקה. לא ברור בשלב זה אם ישנם נפגעים כתוצאה מהרעש.

הגירעון התקציבי של בריטניה גדל

הגירעון התקציבי של בריטניה הגיע לשיא של 4.3 מיליארד ליש"ט (6.8 מיליארד דולר) בינואר ודחף את החוב הכולל ל-858.5 מיליארד ליש"ט - 59.9% מהתמ"ג. כך הודיעה הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של בריטניה.

כלכלנים חזו דווקא התווכצות של 2.8 מיליארד ליש"ט בינואר. המטבע הבריטי מגיב בירידה של 0.45% ל-1.5599 דולר לליש"ט.

חברות הביטוח עברו לרווחיות

יצרנית כלי הרכב דיימלר פרסמה את דו"חות שנת 2009 מהם עולה כי היא הפסידה 2.6 מיליארד אירו. הכנסות החברה ירדו ב-20% והסתכמו ב-78.9 מיליארד אירו. ברבעון האחרון של השנה החברה הפסידה 352 מיליון אירו. החברה הודיעה כי בשל ההפסדים היא לא תחלק דיבידנד.

קוונטס איירליינס איבדה גובה לאחר שדיווחה על ירידה של 72% ברווחי המחצית הפיסקלית הראשונה.

הרשויות בארה"ב טוענות כי ייתכן ונשיא טויוטה לא העניק מספיק זמן הכשרה למחלקה האמונה על בקרת האיכות במהלך ההתרחבות המהירה של החברה.

החברות הפיננסיות באירופה מפרסמות את דו"חות הרבעון הרביעי:

רווחי סוסייטה ג'נרל זינקו ב-154% ל-221 מיליון אירו (303.4 מיליון דולר) מ-87 מיליון דולר ברבעון המקביל. קונסנזוס האנליסטים היה לרווח של 150 מיליון אירו. ברבעון השלישי, יש לציין, סוסייטה ג'נרל הרוויח הרבה יותר - 426 מיליון אירו.הבנק השני בגודלו בצרפת הקטין את הדיבידנד שהוא מחלק ל-29 סנט אירו למניה מ-1.2 אירו למניה ברבעון המקביל.

עוד בענף הפיננסי האירופאי:Axa , חברת הביטוח השנייה בגודלה באירופה, עברה לרווח של 2.28 מיליארד אירו (3.1 מיליארד דולר) ברבעון הרביעי בהשוואה להפסד של 1.24 מיליארד אירו ברבעון המקביל של 2008.

חברת ביטוח המשנה השוויצרית סוויס רה עברה לרווח של 403 מיליון פרנק שוויצרי (373 מיליון דולר) ברבעון הרביעי לאחר שהפסידה 1.7 מיליארד פרנק שוויצרי ברבעון המקביל.