ישראל והודו החלו תהליכים לחתימת הסכם סחר חופשי

מדינת ישראל הגישה עוד במאי 2007 בקשה רשמית למשרד הסחר ההודי להתחיל במו"מ על הסכם אזור סחר חופשי בין המדינות

"התחלת התהליכים לקראת הסכם סחר חופשי עם הודו מהווה פריצת דרך ביחסי הסחר בין המדינות", כך אמר שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר בפגישה שקיים אתמול (ד') עם שר המדינה של הודו לנושאי סחר, סינדיה מאדהרווה.

שר התעשייה של הודו נועד גם עם נשיא המדינה, שמעון פרס, שם שיבח את תעשיית ההי-טק הישראליית אשר כינה אותה "סיליקון הוואלי השני". בשלב זה מתוכנן להתחיל במשא ומתן לקראת הסכם סחר חופשי עם כלכלה. "השגת הסכם סחר חופשי בין ישראל והודו תהווה תשתית לסחר ההדדי בין המדינות וצפויה להגדיל אותו משמעותית" הוסיף בן אליעזר.

במהלך הפגישה הודיע השר ההודי לשר התמ"ת על החלטת ראש ממשלת הודו לקבל ההצעה הישראלית ולפתוח במשא ומתן לקראת הסכם אזור סחר חופשי בין המדינות. נזכיר כי מדינת ישראל הגישה עוד במאי 2007 בקשה רשמית למשרד הסחר ההודי להתחיל במו"מ על הסכם אזור סחר חופשי בין המדינות.

במינהל סחר חוץ מצפים כי בוועדה הכלכלית המעורבת בין ישראל והודו הצפויה להתקיים באמצע השנה, יגיעו להסכמות נוספות עם הצד ההודי לקידום פעילותן של חברות ישראליות במדינה מרכזית זו. לפי נתנוים ששיגר היום מהתמ''ת, בשנת 2009 הסתכם הסחר בין ישראל להודו (כולל יהלומים) ב- 3 מיליארד דולר, ירידה של כ- 25% לעומת שנה קודמת. היקף הסחר ללא יהלומים ירד ב- 14% והסתכם בכ- 1.77 מיליארד דולר. יצוא הסחורות להודו ירד ב- 2009 ב- 10% ל- 1.21 מיליארד דולר ויבוא הסחורות ירד ב- 26% ל- 558 מיליון דולר, כאשר הודו הינה שותפת הסחר ה- 10 של ישראל.

עוד נמסר כי הענפים פוטנציאליים לסחר בין ישראל והודו הם: בטיחות ואבטחה, מחשבים וציוד היקפי, אגרו-טכנולוגיה, ציוד רפואי וביוטק, ציוד טלקומוניקציה, איכות הסביבה, וענף טיפול במים.