"הארץ" תוכל למכור מניותה בוואלה ללא אישור מבזק בינלאומי

כך קבע השופט בדימוס אליהו וינוגרד בהליך בוררות בין הצדדים שנמשך כשנה

קבוצת "הארץ" תהיה רשאית למכור את מניותיה בוואלה ללא צורך באישור מטעם בזק בינלאומי - כך קבע השופט בדימוס אליהו וינוגרד שניהל הליך בוררות בין הצדדים.

עוד קבע וינוגרד, בתום הליך בוררות שנמשך כשנה, כי בזק בינלאומי תשלם ל"הארץ" את חלקה בתשלום ששולם לבורר, כמו גם שכר-טרחת עורך דין בסך 50 אלף שקל.

העימות בין שני הצדדים פרץ לאחר ש"הארץ" ביקשה למכור את מניותיה בוואלה לצד שלישי. לטענת בזק בינלאומי, שותפתה לחברה, היא עשתה זאת מבלי לקבל את אישורה.

בזק בינלאומי, המחזיקה ב-34.2% ממניות אתר וואלה, ביקשה ביוני 2009 צו מניעה לפעולותיה של "הארץ", המחזיקה 32.6% ממניות האתר. בזק בינלאומי טענה, בהתבסס על מכלול הוראות ההסכם בין השתיים, כי מעבר לזכות הסירוב הראשונה העומדת לה - חייבת "הארץ" לקבל את אישורה מראש לכל מכירת זכויות וחובות ובכלל זה מניות.

"חוסר תום-לב"

"הארץ", מצידה, טענה כי מדובר בפעולה בחוסר תום-לב מצד בזק בינלאומי בניסיון לטרפד ככל יכולתה את מכירת מניותיה לרוכשים פוטנציאליים ולהוריד את שווי מניות "הארץ", "זאת ככל הנראה כדי שתוכל לרכוש בעצמה את השליטה מ'הארץ' בתנאים ובעיתוי הנוח לה", לשון טענותיה שהוגשו בהליך הבוררות.

"אין ספק כי נושא מכירת מניות הוא נושא שצריך היה למצוא מקום נכבד ולא שולי בהסכם ההסדרה", כתב וינוגרד. הבורר דחה את טיעוני בזק בינלאומי וקיבל את עיקר נימוקי "הארץ".

"כל צד רשאי למכור מניותיו ללא צורך באישור הצד האחר", כתב וינוגרד, "עליו לתת לצד האחר זכות סירוב ראשונה או זכות הצטרפות. יחד עם זאת, כדי לשמור על השליטה המשותפת של בעלי המניות - אין למכור זכות שליטה בלבד ללא אישור הצד האחר".