קויתי: "המשקיעים באג"ח בסר פרויקטים יקבלו כספם במועד"

בסר הנדסה ממשיכה לתמוך בחברה הבת, שנדרשת לשלם 12 מיליון שקל למחזיקי האג"ח בחודש הבא

בסר הנדסה , החברה האם של בסר פרויקטים , תעמיד לחברה הבת הלוואה בהיקף 1.5 מיליון שקל, כדי שתוכל לעמוד בתשלום של 12 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ב' שלה בחודש הבא. "המוסדיים שהשקיעו באג"ח של בסר פרויקטים יקבלו את הכסף במועד", הבטיח היום נחשון קויתי, מבעלי השליטה בבסר.

בסר פרויקטים נקלעה למשבר תזרימי בעקבות חשיפה גדולה לנדל"ן בארה"ב ובמיוחד בלאס-וגאס. את תשעת החודשים הראשונים של 2009 סיימה בהפסד של 3 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 69 מיליון שקל ב-2008. לחברה גירעון של 71 מיליון שקל בהון העצמי והתחייבויות של 128 מיליון שקל, וביוני היא אמורה לשלם למחזיקי אג"ח א' 11 מיליון שקל.

עם פרוץ המשבר כינסו מחזיקי האג"ח של בסר אסיפות, אך בעלי השליטה הבטיחו לתמוך בחברה ככל יכולתם. ואכן, החברה עמדה עד היום בהתחייבויותיה בזמן. בקופתה של בסר פרויקטים נכון לסוף ספטמבר 2009 מזומנים ושווי מזומנים בסך 3 מיליון שקל בלבד.

יכולת החברה לעמוד בתשלומים תלויה בין השאר בהמשך פריחתן של קבוצות הרכישה. על אלו מאיימת תוכנית בנק ישראל להטיל על הבנקים מגבלות במתן אשראי לקבוצות רכישה, בשל הסיכון הטמון בפעילותן. "צרם לי לקרוא את הכותרת לפיהן המפקח רוני חזקיהו פועל נגד קבוצות הרכישה", אמר היום קויתי, מהחלוצים בתחום.

עם זאת, הוא מסכים כי צריכה להיות רגולציה. "לא יתכן שכל מתווך או עו"ד יוכל להקים קבוצת רכישה", אומר קויתי, "בסוף יש בניין, וזה מקצוע, לא משהו חובבני. זה לא מתאים לכל אחד". לדבריו, השינויים הצפויים לא משפיעים עליו כלל, אך במקביל דווח לאחרונה על הארכה באופציה שניתנה לבסר פרויקטים לרכישת קרקע בפרויקט BLUE שבצפון ת"א. החברה חתמה באוקטובר הסכם עם קנדה ישראל למכירת 100 יח"ד, וקיבלה אורכה עד ל-23 באפריל.