שר החוץ היפני: "אסור להפוך את פרשת טויוטה לסוגיה פוליטית"

שר החוץ היפני: "למרות שמדובר בחברה בודדת נגבה אותה ככל שביכולתנו, כיוון שהסוגיה עלולה להפוך לסוגיה לאומית; אני מקווה כי טויוטה תזכה בקרוב מחדש באמון לקוחותיה ברחבי העולם"

שרי התעשייה והתחבורה של יפן תמכו בהחלטת נשיא טויוטה , אקאיו טויודה, להעיד בפני בית המחוקקים האמריקני שתתקיים בשבוע הבא ואמרו שעליו לנצל הזדמנות זו כדי לסייע בהרגעת הלקוחות הזועמים של החברה המתמודדת עם המשבר החמור ב-70 שנות קיומה.

ביפן מצפים להופעתו של טויודה ומקווים שהיא תסייע בטיהור התדמית של החברה שנפגעה בשל התקלות הרבות שהתגלו באחרונה במכוניות שלה. "אני מקווה כי טויוטה תזכה בקרוב מחדש באמון לקוחותיה ברחבי העולם", אמר אתמול (ו') שר החוץ היפני, קצויה אוקאדה.

בעצם, הזמנת ועדת הפיקוח והרפורמה הממשלתית של בית הנבחרים האמריקני לטוויודה אילצה אותו להעיד, לאחר שקודם לכן אמר כי אין בכוונתו להגיע.

למרות שהפרשה לכאורה היא סביב סוגיה בטיחותית ועסקית בלבד, גורמים רשמיים ביפן מעוניינים לשמור על המצב הנוכחי וחוששים שפרשה זו תיצור מתחים פוליטיים בין ארה"ב ויפן.

"למרות שמדובר בחברה בודדת, נגבה אותם ככל שביכולתנו, כיוון שהסוגיה עלולה להפוך לסוגיה לאומית", אמר השר היפני. "אסור להפוך את העניין לסוגייה פוליטית בין ממשלות יפן וארה"ב", הוסיף.