טאואר מגייסת 5 מיליון דולר מקרן יורקוויל להגדלת התפוקה

תנפיק לקרן 4 מיליון מניות ו-142 אלף מניות נוספות כדי לשאת בעמלות הנפקה של כ-200 אלף דולר

טאואר , חברת השבבים ממגדל העמק, מגייסת 5 מיליון דולר נוספת מקרן ההשקעות האמריקנית יורקוויל, בתמורה להקצאת יותר מ-4 מיליון מניות. כך עולה מדיווח של החברה לבורסה בליל שבת, לאחר סגירת המסחר בוול סטריט. ל"גלובס" נודע כי הגיוס נועד לממן שליש מהתוכנית של החברה להגדיל את התפוקה שלה בעלות כוללת של 15 מיליון דולר, תוכנית עליה הכריזה טאואר בשבוע שעבר.

באוגוסט האחרון חשפה טאואר את הסכם ההשקעה עם יורקוויל, במסגרתו התחייבה הקרן להשקיע עד 25 מיליון דוחר בטאואר בתמורה להנפקת מניות בדיסקאונט של 3% על מחיר השוק בכל הנפקה. ההנפקות הקודמות בוצעו כשמניית טאואר שהתה סביב דולר אחד בלבד, אולם ביום שישי היא ננעלה בשער של 1.41 דולר בוול סטריט.

ההנפקה הנוכחית תביא את סך ההשקעה של יורקוויל ל-18 מיליון דולר, כלומר נותרו לה עוד 7 מיליון דולר להשקיע בחברה. טאואר מגייסת 5 מיליון דולר תמורת הקצאה של כ-4 מיליון מניות ותישא בעמלות הנפקה של כ-200 אלף דולר אך לא תוציא אותם מכיסה אלא תשלם במניות; בכ-142.1 אלף מניות ליתר דיוק.

הגיוס הנוכחי של טאואר יכול להתקבל ברגשות מעורבים בקרב המשקיעים. מחד, החברה (שוב) מדללת את בעלי המניות הקיימים. אולם מאידך, גורמים בטאואר מסרו בעבר כי הכספים המגויסים עשויים לשמש אותה בעתיד לביצוע רכישה נוספת, כמו רכישת ג'אז לפני יותר משנה שהתבררה כמהלך אסטרטגי נכון.

טאואר תפרסם את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון הרביעי ביום ד'. החברה אמורה לדווח על הכנסות של 100 מיליון דולר ברבעון הרביעי, אך המשקיעים יתעניינו יותר בתחזיות שלה לרבעון הראשון של 2010 ולשנה כולה, בייחוד לאחר שהמנכ"ל, ראסל אלוונגר, הכריז בחודש שעבר כי הכנסות החברה יצמחו ב-100% במחצית הראשונה של השנה.