"חיסול מבחוח תורגל במלון בת"א; נתניהו נפגש עם המחסלים"

גילויים חדשים בפרשת החיסול בדובאי ■ העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס" מדווח כי חברי החוליה של מחמוד אל מבחוח תרגלו את החיסול באחד ממלונות ת"א טרם יציאתם לדובאי ■ עוד מדווח העיתון על הפגישה בין חלק מחברי החוליה לראש הממשלה נתניהו, שאיחל להם הצלחה

העיתון הבריטי הפופולרי "סאנדיי טיימס", מביא הבוקר (א') שורת גילויים חדשים על חיסולו של בכיר החמאס מחמוד אל-מבחוח שחוסל בדובאי בחודש שעבר. בתחקיר פורסמו שני פרטים שלא פורסמו עד כה. הראשון, התרגול אותו ערכה חוליית החיסול באחד ממלונות תל אביב, והשני הוא שראש הממשלה בנימין נתניהו פגש חלק מחוליית החיסול במטה המוסד שנמצא במרכז הארץ, שמע על פרטי התוכניות ואיחל להם בהצלחה.

על פי הדיווח, הגיעה חוליית החיסול לאחד מהמלונות בת"א, ששמו לא פורסם, ותרגלה שם את חיסולו של מבחוח, זאת מבלי שמנהלי המלון ידעו על כך. למראות שחיסולו של מבחוח לא נחשבה לפעולה מסוכנת מדי, נדרש נתניהו לאשר באופן אישי את פרטי המבצע וביצועו. נתניהו הגיע לפגישה במשרדי המוסד עם ראש המוסד מאיר דגן ועם חלק מהחוליה שביצעה את החיסול. נתניהו אישר את התוכנית ואמר לחברי החוליה: "עם ישראל סומך עליכם".

מבחוח ידע שעוקבים אחריו

"מבחוח ידע היטב שעוקבים אחריו ולא היה כה טיפש כדי לסייע לחוטפיו", אמרו קרובי משפחתו של מחמוד מבחוח בתגובה לטענות חמאס כי הוא התנהג ברשלנות וסיכן עצמו בכך שהודיע למשפחתו מתי הוא ישהה בדובאי. בראיון לגלי צה"ל אמרו, כי "הוא מעולם לא אמר להיכן הוא נוסע, כך היה גם בשיחה האחרונה עימו".

אתמול הטיל ארגון חמאס את האחריות למקרה על המוסד הישראלי. דובר התנועה טען במסיבת עיתונאים שנערכה, כי שיחת טלפון שקיים מבחוח עם בני משפחתו בעזה שעות לפני הטיסה לדובאי, אפשרה למוסד לעלות על עקבותיו.

"השהיד אל מבחוח טלפן לחבריו ולמשפחתו בעזה לפני שייצא מדמשק, ואמר להם שיהיה בזמן מסוים בדובאי, ובמלון מסוים", אמר סלאח ברדוויל, אחד מבכירי חמאס. "כל אלה הן פרצות ביטחוניות", הוסיף ורמז כי הם אלו שהביאו לאיתורו. בנוסף חמאס מאשים את מבחוח על כך שהזמין מלון באינטרנט ובכך גם סייע למוסד לעלות על עקבותיו.

מפקד המשטרה המקומית מסר היום לעיתון המקומי ''אל ביאן'', כי בידיו ראיות חדשות הקושרות את ישראל לחיסול מחמוד אל מבחוח בחודש שעבר. לטענת המפקד הבכיר, כרטיסי הטיסה ששימשו את אחד עשר הסוכנים הסמויים, נקנו בכרטיסי אשראי מזויפים. בנוסף ציין כי ישנם רישומים של שיחות טלפון, שכביכול קושרים את ישראל לחיסול, אך הוא לא ציין באיזה אופן.

בריטניה ידעה ושתקה?

עיתון ה"דיילי מייל" היוצא לאור בבריטניה, פרסם אמש כי ארגון המודיעין הסודי הבריטי קיבל הודעה מוקדמת שסוכני המוסד הולכים לבצע "פעולה בינלאומית" תוך כדי שימוש בדרכונים בריטים מזויפים.

לדברי העיתון, מקור בכיר במוסד אף עדכן את משרד החוץ הבריטי מספר שעות לפני חיסולו של מחמוד אל מבחוח בדובאי, אך לא חשף את זהותו של היעד לחיסול או אפילו היכן הדבר אמור להתרחש. "לא הייתה כל מעורבות בריטית והם לא ידעו את השם של המטרה", מצטט העיתון את המקור. "בהחלט אמרו להם שהאנשים הללו נוסעים בעולם עם דרכונים בריטים, ושייתכן כי בריטניה תאלץ לנקוט בסנקציות נגדם".

בעיתון נטען כי ההודעה המוקדמת לא נועדה כדי לקבל את אישורם של הבריטים, אלא רק כמחווה של נימוס שנועדה לעדכן שהסיפור עשוי להתפוצץ בתקשורת. יש לציין כי על אף שהעיתון מסתמך על דברים שהשמיע, לכאורה, בכיר במוסד, המידע הועבר על ידי מקור ביטחוני בריטי בכיר שלפי הנטען נפגש עם עמיתו הישראלי.