שר התחבורה אישר פתיחת קווים בין ירושלים לבני-ברק לתחרות

אישור שר התחבורה מהווה מכה לאגד, אשר קו 400 שלה בין שני היעדים הוא מהרווחיים ביותר ■ משרד התחבורה פרסם הבוקר מכרז להפעלת הקו ו-3 קווים חדשים נוספים בין הערים

קו האוטובוס 400 מבני ברק לירושלים, מהקווים הרווחיים ביותר של קואפרטיב אגד, ייפתח לתחרות. משרד התחבורה פרסם הבוקר מכרז להפעלת הקו ושלושה קווים חדשים נוספים בין הערים. אגד, המנועה מהשתתפות במכרז, תמשיך להפעיל במקביל את קו 402, שיתחרה בארבעת הקווים החדשים.

מהלך בלתי סביר

ל"גלובס" נודע כי שר התחבורה ישראל כץ אישר את פרסום המכרז למרות התנגדות עזה של אגד. באגד אמרו היום כי קיבלו את המהלך "בהפתעה מוחלטת ובמורת רוח עמוקה". גורמים באגד אמרו ל"גלובס" כי "בימים הקרובים נחליט על צעדי תגובה, לאחר שנלמד את פרטי תכנית. על פניו מדובר במהלך בלתי סביר בעליל שאינו עולה בקנה אחד עם כללי הרפורמה שהתגבשו בעשר השנים האחרונות".

מספרם הכולל של הנוסעים בתחבורה הציבורית בין ירושלים לבני ברק נחשב לגבוה ביותר במדינה ועולה על מספר הנוסעים בין ירושלים לתל אביב. בקו 400 לבדו נוסעים כ-25 אלף איש בשבוע ומספר הנוסעים בקו 402 נחשב לגבוה פי שניים עד שלושה. קו 400 מגיע רק עד לתחנה המרכזית בירושלים בעוד שקו 402 עובר בשכונות החרדיות בעיר.

עד כה הופעלו הקווים במשותף על ידי אגד ודן אולם לאחרונה הושג סיכום עקרוני בין ראש האגף לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה יהודה אלבז לחברת דן, בניהולו של שמואל רפאל. על פי הסיכום שהושג, הסכימה דן לצאת מאחזקותיה בשני הקווים כדי לאפשר את פתיחתם לתחרות. הקריטריון העיקרי במכרז יהיה רמת השירות לנוסעים.

המציעים יכולים לבקש סובסידיה להפעלת הקווים, אך לפי הערכות אפשרות זו לא תנוצל בגלל רווחיותם. הקווים החדשים שמספריהם 422, 425 ו-427 יספקו קו 400 אמור לספק בסיס תזרימי יציב לזוכה במכרז.

הזוכה במכרז יקבל זיכיון להפעלת הקווים למשך שש שנים ותשעה חודשים, זיכיון שניתן יהיה להאריכו בשתי תקופות נוספות של שלוש שנים.