מנכ"ל נתיבי הגז הטבעי לישראל הודיע על התפטרותו

אריה רמות (שיפמן), הודיע היום לדירקטוריון החברה על התפטרותו, לאחר כשנה וחצי בלבד בתפקיד ■ המשנה למנכ"ל, שמואל תורג'מן, מונה על ידי הדירקטוריון כמנכ"ל בפועל, עד השלמת תהליך בחירתו של המנכ"ל החדש

מנכ"ל נתיבי הגז הטבעי לישראל, אריה רמות (שיפמן), הודיע היום לדירקטוריון החברה על התפטרותו, לאחר כשנה וחצי בלבד בתפקיד. המשנה למנכ"ל, שמואל תורג'מן, מונה על ידי הדירקטוריון כמנכ"ל בפועל, עד השלמת תהליך בחירתו של המנכ"ל החדש.

שיפמן רמות מונה לתפקידו בספטמבר 2008 לאחר שבמשך קרוב לחצי שנה חיפשו בנתג"ז מחליף למנכ"ל הקודם דני ורדי. על מינויו של שיפמן נמתחה ביקורת, בעיקר כיון שנחשב מקורב לשר התמ"ת בנימין בן אליעזר.

ל"גלובס" נודע כי בחודשים האחרונים שררה מתיחות בהנהלת החברה, שהתמקדה ביחסים בין המנכ"ל לבכירים אחרים. שאלת תפקודו של המנכ"ל הייתה אמורה לעלות לדיון לפני כחודשיים בדירקטוריון החברה אך הדיון בנושא נדחה בגלל פרישתו של סמנכ"ל הכספים של החברה.

נתג"ז הינה חברה ממשלתית בבעלות מלאה של המדינה שהוקמה בשנת 2003. עם הקמתה העניקה הממשלה לנתג"ז רישיון להקמה והפעלה של תשתית הולכת הגז הטבעי למשך כשלושים שנים. במסגרת הרישיון מוליכה החברה גז טבעי לצרכנים המבקשים לצרוך גז טבעי בלחץ גבוה.

החברה פועלת בהתאם לתכנית-אב למשק הגז הטבעי אשר נבנתה על ידי רשות הגז הטבעי. על-בסיס תכנית-האב, תוכננה תמ"א לארבעה מקטעים מרכזיים: קו ימי (פעיל ממאי 2006), מרכזי (פעיל ממאי 2007), דרומי (פעיל מנובמבר 2009) וקו צפוני (בשלבי הקמה מתקדמים), אליהם צפוי להצטרף קו אשלים והקו המזרחי (הנמצאים בשלבי תכנון) וקו ירושלים, שהקמתו תחל בשנה הבאה.