הצטרפתם לקבוצה של דרור הלוי במתחם אסותא? בכלל לא בטוח שתקבלו דירה

גלובס tv הרוכשים בקומות הנמוכות באסותא, שנדרשו לשלם מקדמה של 80 אלף שקל וישלמו כ-35% מערך הדירה כבר בחודש הבא, התבקשו לחתום מראש על סעיף שלפיו הם מוותרים על הדירה - אם מספר הדירות יקטן בהוראת היתרי הבנייה

נראה כי לא כל חברי קבוצת הרכישה במתחם אסותא בתל אביב מקבלים את היחס שלו זוכים שר הביטחון אהוד ברק, מנכ"ל בנק לאומי גליה מאור ובכירים אחרים שהצטרפו זה לא כבר למיזם.

למצטרפים האחרונים לקבוצה שמארגנת חברת "העיר החדשה" לא מובטחת כלל דירה, למרות ששילמו מקדמה בסך 80 אלף שקל בעת החתימה על החוזה וישלמו כ-35% משווי הדירה כשתמומש האופציה על הקרקע בעוד כחודש וחצי, כך נודע ל"גלובס".

אין פיצוי

"העיר החדשה" של דרור הלוי ורביב צולר מתכוונת להקים 155 יחידות דיור במתחם בית החולים אסותא הישן ברחוב ז'בוטינסקי בתל אביב. החברים האחרונים שהצטרפו לקבוצה ורכשו דירה בכ-3 מיליון שקל צפויים לשלם כמיליון שקל למארגני הקבוצה בעת מימוש האופציה. לכשיתקבלו היתרי בנייה, תהליך שאורך בדרך כלל כשנה וחצי, יודיעו המארגנים לרוכשים אם אכן יקבלו דירה - או את כספם בחזרה. "אתה 'משכיב' אצלם מיליון שקל עבור דירת מגורים לתקופה שיכולה להימשך שנתיים, ובסוף יחזירו לך רק את הכסף ללא פיצוי על אי קבלת הדירה", אמרו רוכשים ל"גלובס".

מדובר ברוכשים של הדירות הנמוכות במגדלים, שיתנשאו לגובה של 26 קומות ושיתגוררו בהם, כאמור, ברק, מאור, וכן אלי יונס, מנכ"ל בנק מזרחי-טפחות, עורכי הדין ישראל קנטור ודליה טל ממשרד קנטור אלחנני טל, והאדריכל משה צור.

ל"גלובס" נודע עוד כי הרוכשים בקומות הנמוכות התבקשו לחתום על סעיף שלפיו הם למעשה מוותרים על הדירה מראש אם מספר הדירות יקטן בהוראת היתרי הבנייה. "לאחר קבלת ההיתר עשוי להתברר שהמארגנים מכרו יותר דירות בפרויקט מאשר קיבלו במסגרת היתר הבנייה, ולכן חלק מהמצטרפים ייאלצו לנשור", אמרו הרוכשים ל"גלובס".

הקודם זוכה

גורם המעורב בעסקה אמר ל"גלובס" שמדובר בעצם בשיטת "כל הקודם זוכה": "מי שקנה דירה ראשון יקבל דירה ראשון".

בתגובה נמסר מקבוצת "העיר החדשה" כי "הפרויקט תואם לתב"ע (תוכנית בניין עיר) הסופית המאושרת. ההבהרה היא, כמקובל מול מצטרפים אחרונים, למקרה של שינוי לא צפוי עד קבלת היתרים".

חשוב להדגיש שהקבוצה שמוביל הלוי מתארגנת כדי לרכוש את המגרש וכי טרם מומשה האופציה, שתפקע בעוד כחודש וחצי. על פי ההסכם שנחתם בספטמבר 2009 בין קבוצת "העיר החדשה" ובין "בי. קפיטל 1" בבעלות בוימלגרין קפיטל של שעיה בוימלגרין וקבוצה בראשות חן למדן, לקבוצת הרכישה אופציה של 98 ימים מ-3 בינואר 2010 לרכישת הקרקע תמורת 343 מיליון שקל.

עוד נדגיש כי מחנק אשראי מרחף בימים אלה מעל ענף קבוצות הרכישה כולו לאחר שהמפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, הורה בשבוע שעבר לבנקים להקשיח את תנאי האשראי הניתנים לקבוצות רכישה.