גב ים מדווחת: יש התעוררות בביקוש למשרדים באזורי ביקוש

השכירה 1,100 מ"ר לחברת תוכנה ו-400 מ"ר לחברת היי-טק במרכז גב ים בהרצליה-פיתוח, ב-70-80 שקל למ"ר

"יש כיום התעוררות בביקושים לשטחי משרדים והיי-טק באזורי ביקוש, לעומת גובה הביקושים שאפיין את השנה שעברה", מציינת מנכ"ל חברת גב ים, שרון שוופי, לאחר שהחברה חתמה על חוזי שכירות חדשים מול שתי חברות היי-טק במרכז גב ים בהרצליה פיתוח.

חברת גב ים, מקבוצת נכסים ובנין IDB, השכירה שטח של כ-1,100 מ"ר במרכז גב ים הרצליה לענקית התוכנה SunGard, העוסקת בשירותי תוכנה לחברות בתחום הפיננסי. לשטח זה מתעתדת SunGard להעביר את מרכז הפיתוח שלה, הממוקם היום בבניין אחר בהרצליה פיתוח. חוזה השכירות נחתם לתקופה של חמש שנים והשטח ממוקם בבניין 4 במתחם, לצד קבוצת LR 2,800)מ"ר), חברת קונברג'יס (1,800 מ"ר), חברת אלי לילי (900 מ"ר) וחברת ג'קאדה (660 מ"ר).

חוזה השכירות החדש השני נחתם עם חברת XDM, שבבעלות חברת Explay Japan. לחברה זו הושכרו 400 מ"ר במרכז גב ים הרצליה, שם היא תקים את מרכז הפיתוח שלה. ההסכם נחתם לתקופה של שלוש שנים עם אופציה להארכה, והשטח הושכר בבניין 3 שבמתחם, לצד חברות כמו פאראדיים (2,900 מ"ר), חברת נייקי (2,000 מ"ר) וחברת פייזר (1,400 מ"ר).

דמי השכירות נעים בין 70 ל-80 שקל למ"ר. לדברי שוופי, "החוזים האחרונים במרכז גב ים משקפים מגמה של התגברות הביקושים לשטחי משרדים והיי-טק. לאחרונה ישנן הרבה פניות מחברות ומגופים בינוניים, להבדיל מגופים גדולים או קטנים. חברות בינוניות מחפשות שטח של 1,500 עד 4,000 מ"ר. בשנה שעברה לא הרגשנו פניות כאלה, אלא עיקר הפניות היו מהגופים הגדולים שניצלו את הזדמנות ירידת המחירים. חלק מהחברות הבינוניות הן חברות ששוכרות שטחים בשביל צמיחה עתידית. חברות ההיי-טק חוזרות לחפש שטחים".

מרכז גב ים הרצליה נמצא בלב אזור ההיי-טק של הרצליה פיתוח. הוא מורכב מקומפלקס של שישה מבנים בשטח כולל של 115 אלף מ"ר, עם חניון תת קרקעי. במתחם מושכרים שטחים לחברות כמו מייקרוסופט, ארקפה, קיוטו, ג'ויה, ניופאן ו-Smeg.

לא הרחק ממרכז גב ים הרצליה מוקם פארק גב ים הרצליה צפון, שהוא פארק עסקים והיי-טק המשתרע על פני 21 דונם.