אובמה חשף רפורמת הבריאות: מגביל עמלות ביטוח ומקל במסים

(עדכון) - ממשל אובמה יקים רשות חדשה שתפקח על העמלות העמלות שלוקחות חברות הביטוח, ותמנע מהן לנצל את המצב להפקעת מחירים ■ מבקש לתת לאזרחי ארה"ב החזרי מס גבוהים יותר, בכדי שיוכלו להרשות לעצמם לרכוש ביטוח בריאות

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מחייה את הרפורמה בתחום הבריאות שהגיעה לקיפאון לאור התנגדות הרפובליקנים והתגברות הבעיות בזירה הכלכלית והגיאופוליטית. אובמה חשף הערב (ב') את התוכנית, לפיה יקים רשות חדשה שתפקח על העמלות העמלות שלוקחות חברות הביטוח, ותמנע מהן לנצל את המצב להפקעת מחירים.

בתוכניתו, אובמה מבקש לתת לאזרחי ארה"ב החזרי מס גבוהים יותר, בכדי שיוכלו להרשות לעצמם לרכוש ביטוח בריאות, ובכך בעקיפין גם לצמצם את הגירעון של ארה"ב ב-100 מיליארד דולר ב-10 השנים הקרובות.

ייתכן כי זאת ההזדמנות האחרונה של אובמה להציל את רפורמת הבריאות שהגה. תוך ימים ספורים תיערך פגישה של נציגי שתי המפלגות בנושא הביטוח הרפואי - אחת המחלוקות החריפות ביותר בארה"ב.

הרעיון להגבלת העמלות עלה לאחר שחברת הביטוח Anthem Blue מקליפורניה העלתה את העמלה שהיא לוקחת על ביטוחי הבריאות בעד 39%.

את הצעת החוק החדשה תגיש חברת המפלגה הדמוקרטית מקליפורניה, דיאנה פיינשטיין. ההצעה תהיה חלק מתוכנית רחבה יותר של אובמה ליישום רפורמה מקיפה בתחום הביטוח הרפואי בארה"ב.

המפלגה הרפובליקנית כבר הביעה את התנגדותה הנחרצת לרפורמה של אובמה וקראה לרפורמה מצומצמת וצנועה הרבה יותר.

הרפורמה של אובמה הוקפאה לאחר שהמפלגה הדמוקרטית איבדה את הרוב שהיה לה בסנאט של 60 חברים. נזכיר כי בינואר, חבר המפלגה הרפובליקנית, סקוט בראון, זכה במקומו של אדוארד קנדי בסנאט. קנדי נפטר בשנה שעברה. ניצחונו של בראון הוריד את מספר חברי המפלגה הדמוקרטית בסנאט ל-59 - קול אחד מתחת לרוב הדרוש לבלימת ההחלטות של הרפובליקנים.