לאן נעלמה ליגת העל בכדורסל?

ההתמודדות בין מכבי חיפה לגלבוע/גליל, ששודרה בערוץ 10 בפריים-טיים, הביאה את אחד מנתוני הצפייה העלובים שידע הערוץ: 1.7% בלבד ■ הרייטינג הממוצע לשידורי הכדורסל בערוץ 10: 4% בלבד

המשחק אתמול (א') בליגת העל בכדורסל במסגרת המחזור ה-14 בין מכבי חיפה לגלבוע/גליל (78-80 לירוקים), ששודר בערוץ 10, הביא נתוני צפייה נמוכים באופן חסר תקדים. הרייטינג שנרשם להתמודדות בקרב משקי בית יהודיים הסתכם ב-1.7% בלבד, נתון המשקף צפייה בקרב 26.3 אלף בתי אב. זאת למרות ששידור המשחק החל בפריים-טיים (בשעה 21:00).

המשחק לא הצליח להשתחל לרשימת 20 התוכניות הנצפות של יום ראשון. דווקא שידור הפרה-גיים של המשחק, ששודר בסמוך לתום מהדורת החדשות של ערוץ 10, הצליח להביא 4%.

מאז החל ערוץ 10 לשדר את ליגת העל בכדורסל לפני כחודש, שודרו 6 משחקים בימי ראשון והרייטינג הממוצע עומד על 4% בלבד. המשחק אתמול היה הכי פחות נצפה העונה בערוץ 10, וזהו המשחק השני שלא מצליח לחצות רף צפייה של 2%.

בעת חתימת ההסכם הכניסו במינהלת הליגה ובערוץ הספורט, ממנו רכש ערוץ 10 את הזכויות, סעיף לפיו ישלם ערוץ 10 תוספת של 70 אלף שקל לכל משחק שיעבור רף צפייה של 8%. השידור הנצפה ביותר היה השידור שחנך את עונת השידורים של ערוץ 10, במשחק בין מכבי ת"א להפועל ירושלים במחזור ה-10 שהביא 6.7% רייטינג. מאז אותו משחק נרשמת מדי שבוע צניחה בנתוני הצפייה.

כזכור, ביום חמישי התקיים גמר הגביע בכדורסל בין מכבי ת"א לבני השרון, וגם משחק זה, ששודר בערוץ 1, הביא רייטינג של 6.3% בלבד, אחד מהנתונים הנמוכים אי פעם למשחק גמר הגביע.