הישג לבן-דב: ביהמ"ש אישר את הדיבידנד המיוחד בפרטנר

חברת הסלולר תוכל לחלק את הדיבידנד בהיקף של 1.4 מיליארד שקל ■ הדיבידנד המיוחד משקף תשואת דיבידנד של 10.5% על מחיר המניה הנוכחי של החברה

הישג לאילן בן-דב, בעל השליטה בחברת הסלולר פרטנר : בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר היום (ב') את חלוקת הדיבידנד המיוחד בהיקף של 1.4 מיליארד שקל, לאחר שהחברה הודיעה לפני יותר משבועיים כי מחזיקי האג"ח הסירו את התנגדותם לחלוקת הדיבידנד המיוחד.

ההחלטה לחלק דיבידנד מיוחד על חשבון הפחתת ההון העצמי של החברה התקבלה לאחר שבן-דב רכש את השליטה בפרטנר מקרן האצ'יסון, לצד ההחלטה לחלק דיבידנד של 300 מיליון שקל מדי רבעון החל מהרבעון הראשון של 2010.

הדיבידנד המיוחד משקף תשואת דיבידנד של 10.5% על מחיר המניה הנוכחי של פרטנר. גורמים בשוק מעריכים כי אישור בית המשפט עשוי לתרום לחיזוק נוסף של המניה, לאחר שהיא רשמה תשואת יתר של 10% על פני המניות המתחרות מאז ההודעה על חלוקת הדיבידנד המיוחד ב-28 בדצמבר.

הדיבידנד המיוחד נתקל בקשיים בדרך, בין אם על-ידי ח"כ שלי יחימוביץ' ובין אם בקושי משמעותי יותר - מצד מחזיקי האג"ח. אלה אישרו מוקדם יותר החודש את חלוקת הדיבידנד המיוחד, בתמורה לתוספת של 1% בריבית על האג"ח, כפיצוי במקרה של ירידת דירוג שעלולה להתרחש.

חלוקת הדיבידנד המיוחד תפחית כאמור את ההון העצמי של פרטנר, מה שצפוי לגרור הורדת דירוג מצד S&P-מעלות. על-פי הסיכום שהושג בין החברה ומחזיקי האג"ח, אם הדירוג לאג"ח החברה יירד מתחת לדירוג הנוכחי, ilAA מינוס - הרי שבגין כל ירידה של רמה אחת בדירוג יגדל שיעור הריבית השנתית הצמודה שיישאו איגרות החוב ב-2010 ב-1%. אם יועלה דירוג האג"ח של פרטנר בחזרה - שיעור הריבית יעודכן בהתאם ברמה של 1% על כל מדרגה.