מנרב תקים בית-חולים חירום תת-קרקעי בחיפה ב-250 מיליון ש'

תקים חניון תת-קרקעי ב-3 קומות מתחת לבית-החולים רמב"ם בעיר, שיהפוך בעת הצורך לבית-חולים אזורי לשעת חירום

חברת מנרב , שבשליטת אברהם קוזניצקי, זכתה במכרז של בית החולים רמב"ם בחיפה לבניית חניון תת-קרקעי בשלוש קומות שיהפוך לבית חולים אזורי לזמן חירום בהתראה קצרה. עלות הביצוע היא 250 מיליון שקל ומנרב הביסה במכרז את החברות משולם לוינשטיין, דניה סיבוס, א. דורי וסולל בונה.

הפרויקט, בשטח 90 אלף מ"ר, הוא במימון ממשלת ישראל, משפחת עופר, משפחת רפפורט ומשפחתו של יוסף פישמן. בימים אלה מסתיימת כריית הבור בשטח 20 דונם כהכנה לבנייה. מדובר בחפירה שמצריכה פינוי של מיליוני קוב מי תהום מלוחים לים.

בשגרה ישמש הפרויקט כחניון תת-קרקעי ל-1,500 רכבים שיספק מענה למצוקת החנייה הקשה הקיימת בבית החולים, ואילו בחירום יפעל החניון כבית חולים תת=קרקעי שיקלוט 2,000 מאושפזים בהתראה קצרה ושיהיה מוגן מפני התקפות אב"כ ומפני פגיעה ישירה של טילים.

לצד בניית מבנה החניון ובית החולים התת-קרקעי יבוצע גם שלד של שלושה בניינים נוספים שיהוו חלק מרכזי ב"קמפוס המערבי" החדש של רמב"ם, שיכלול את בית החולים רות רפפורט לילדים, בית חולים חדש למחלות לב ובית חולים חדש למחלות הסרטן.

ראש אגף הבינוי של רמב"ם, אריה ברקוביץ', מעריך כי תקופת הביצוע תיארך כ-22 חודשים. עוד הוא ציין כי עיריית חיפה, שמלווה את הפרויקט, מגדירה אותו כחיוני להתפתחות העיר וכי היא תתמוך בביצוע חלק מהעבודות במשך הלילה כדי לקצר את זמני הביצוע.

בהכנת המכרז השתתפו יועצים הנדסיים מחברת אפשטיין, משרד עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן ומשרד רואי החשבון קסלמן וקסלמן. את הפרויקט תכנן משרד שרון אדריכלים.