בעקבות פסק הדין של דסק"ש: האם תנובה תפרסם תוצאות?

רשות ני"ע: הנושא בבדיקה ואינו נוגע לפסיקת בית המשפט העליון שלשום

פסק הדין בפרשת דסק"ש מעלה את השאלה האם נראה כעת חברות ציבוריות נוספות מפרסמות דו"חות של חברת פרטיות שבשליטתן. אחת הדוגמאות הבולטות למקרה שכזה היא חברת ההשקעות מבטח שמיר, שבשליטת מאיר שמיר.

מבטח שמיר נסחרת לפי שווי של 1.18 מיליארד שקל, והאחזקה הגדולה ביותר שלה היא קונצרן המזון תנובה, שבו השקיעה מבטח שמיר כ-200 מיליון דולר. מבטח שמיר רכשה לפני כשנתיים את תנובה ביחד עם קרן ההשקעות אייפקס תמורת 2.88 מיליארד שקל, ומחזיקה כיום 20.7% ממניות החברה, בעוד שאייפקס מחזיקה 56% מהמניות. קרן אייפקס, שבניהולה של זהבית כהן, אינה נוהגת לחשוף את התוצאות של החברות-הבנות שלה, ולכן היה לה חשוב שגם הפעם תוצאות תנובה לא יהיו ציבוריות.

כדי שלא תצטרך לחשוף את התוצאות, ויתרה מבטח שמיר על הזכות למנות דירקטורים בקונצרן המזון ועל זכויות נוספות, ובטענה שאין לה השפעה על תנובה, חמקה מפרסום התוצאות המלאות של החברה, חרף העובדה שמדובר באחזקה הגדולה ביותר שלה.

נכון לעכשיו מפרסמת מבטח שמיר רק את הרווח הנקי של תנובה בדו"ח השנתי שלה, ורשות ני"ע מאפשרת זאת.

מרשות ניירות ערך נמסר בתגובה: "הנושא מצוי בבדיקה ברשות והוא אינו נוגע לפסיקת בית המשפט העליון שלשום (א') בעניין דסק"ש, אלא ליישום התקינה החשבונאית הבינלאומית (IFRS) ולהלכה שקבע בית המשפט העליון בתיק האזרחי בעניין ישקר".