סמפורנה מימשה החזקותיה בהראל ב-430 מיליון שקל

כמעט ארבע שנים לאחר שנכנסה בקול תרועה להשקעות בשוק הישראלי, קבוצת ההשקעות יצאה מההשקעה היחידה שלה במשק המקומי ■ הרוכשים בהפצה היו גופים מוסדיים ופרטיים מהשוק

כמעט ארבע שנים לאחר שנכנסה בקול תרועה להשקעות בשוק הישראלי, מימשה אמש קבוצת ההשקעות סמפורנה את כל החזקותיה בקבוצת הביטוח והפיננסים הראל , ויצאה מההשקעה היחידה שלה במשק המקומי. אתמול מכרה קבוצת סמפורנה את יתרת החזקותיה בהראל (10.8%), בהמשך ליציאתה מגרעין השליטה בחברה מלפני כחודש, ובאמצעות מכירת מניות בעסקה מחוץ לבורסה על ידי לידר שוקי הון.

משפחת סמפורנה מכרה את מניותיה אתמול לפי מחיר של 193.8 שקל למניה - דיסקאונט של כ-4% על מחיר הנעילה של מניית הראל אתמול בבורסה. בסך הכל, קבוצת סמפורנה קיבלה אמש כ-430 מיליון שקל עבור כל ההפצה. הרוכשים בהפצה היו גופים מוסדיים ופרטיים מהשוק, כאשר בשל הביקושים שנרשמו הגופים לא קיבלו הקצאות מלאות. נציין כי רוכשי המניות בהפצה אמש לא הפכו לבעלי אמצעי שליטה בחברה, כלומר אף אחד מהגופים שרכשו את מניות הראל לא יחזיק בה מעל ל-5% בעקבות מכירת מניות סמפורנה.

בינואר האחרון רכשה משפחת המבורגר, בעלת השליטה בקבוצת הביטוח והפיננסים הראל, מחצית מהחזקות סמפורנה בקבוצה (10%) תמורת כ-300 מיליון שקל. העסקה מול הראל מלפני כחודש נעשתה לפי מחיר של 145 שקל למניה. כבר אז דווח כי בכך יצאה משפחת סמפורנה מגרעין השליטה בהראל והפכה למשקיע פיננסי בה, כאשר השליטה הבלעדית בקבוצת הביטוח והפיננסים השלישית בגודלה שבה להיות במלואה לידי משפחת המבורגר.

ב-2006 שילמה משפחת סמפורנה, בראשות פוטרה סמפורנה ובנו מייקל, כ-414 מיליון שקל למשפחת המבורגר, וסכום זהה לבנק דיסקונט, עבור נתח של כ-10% ממניות הראל מכל אחד מהצדדים, והגיעה להחזקה של מעל ל-20% מהראל. זאת, לפי מחיר של 193.3 שקל למניה. מכאן שעל מכירת חבילת המניות הנוכחית רשמה משפחת סמפורנה רווח מינורי וסמלי של כמיליון שקל. עם זאת, בצירוף הפסד של כ-60 מיליון שקל על חבילת המניות הקודמת של סמפורנה למשפחת המבורגר, הרי שבסך הכל היא מופסדת בכ-59 מיליון שקל, וזאת ללא שיקלול השינויים בשער החליפין.

ככל הידוע, קבוצת סמפורנה, מהקבוצות העסקיות הגדולות בדרום מזרח אסיה, יזמה את היציאה מהחזקתה בישראל על רקע ארגון מחדש של מערך ההשקעות הבינלאומי שלה, במסגרתו תתמקד בהשקעותיה במזרח הרחוק (אינדונזיה וסין) ובמקביל תצמצם את החזקותיה הפיננסיות במדינות אחרות.