הקלינטק הישראלי בארה"ב: אירועים לחברות מים ואנרגיה מתחדשת

עודד דיסטל מנהל תוכנית Israel NEWTech: "הייחוד של תעשיית הקלינטק הישראלית הוא שהיא מביאה טכנולוגיות וניסיון רב שרלוונטיים גם לעולם המפותח וגם לעולם המתפתח"

התוכנית הלאומית לקידום תעשיית המים והאנרגיה הישראלית - Israel NEWTech -בהובלת משרד התמ"ת פועלת יחד עם הנספחים המסחריים של המשרד בוושינגטון, יוסטון ולוס אנג'לס ובשיתוף המכון הישראלי ליצוא, במטרה לקדם חברות טכנולוגיה בתחומי המים והאנרגיה המתחדשת בסדרה של אירועים המתקיימים בימים אלה ברחבי ארה"ב. כך מסר עודד דיסטל מנהל תוכנית Israel NEWTech.

דיסטל מציין כי "הייחוד של תעשיית הקלינטק הישראלית הוא בכך שהיא מביאה טכנולוגיות וניסיון רב שרלוונטיים לעולם המפותח, דוגמת ארה"ב ומערב אירופה, כמו גם לעולם המתפתח, דוגמת סין והודו".

בתחום המים התחילה אתמול (ב') הפעילות בצפון קרוליינה בכנס בנושא טכנולוגיות מים בשיתוף עם ארגון ה-North Carolina Water Resources Association. באירוע אשר מובל ע"י הנספח המסחרי בוושינגטון, אוהד כהן, משתתפים ספקי המים של הרשויות המקומיות (Utilities), חברות הנדסה ואנשי אקדמיה מתחום המים של צפון קרוליינה ו-6 חברות ישראליות. לדברי כהן, "צפון קרוליינה שוכנת בדרום מזרח ארצות הברית ומונה כ- 10 מיליון תושבים. בשנתיים האחרונות חוותה צפון קרוליינה תנאי אקלים קיצוניים, והיא מנסה בכל כוחה להטמיע ולחדש טכנולוגיות מים כדי להתמודד עם האתגר".

כמו כן, השתתפו אתמול חברות בתחום האנרגיה המתחדשת בכנס ותערוכה בטקסס, שכותרתם Cleanovation & Renewable Energy world. הכנס יהווה מפגש וראשון בין כ-15 חברות טכנולוגיה ישראליות לבין גורמים פיננסיים וטכנולוגיים במדינת טקסס.

בנוסף, ביומיים הקרובים יקיימו החברות סדרה של מפגשים במדינות טקסס וניו-מקסיקו, בהם הם יפגשו עם חברות מים ואנרגיה מתחדשת, גורמי ממשל ומקבלי החלטות. "הנספחות המסחרית ביוסטון, האחראית על הפעילות לדרום ארה"ב, הגדירה את תחומי המים והאנרגיה המתחדשת כתחומי. תחומי המים והאנרגיה המתחדשת קיבלו בשנים האחרונות דחיפה בארה"ב בכלל ובמדינות דרום ארה"ב בפרט. אנו מעוניינים לחבר חברות ישראליות בתחום אלו ההזדמנויות החדשות", מציין רועי מדעי, הנספח המסחרי לדרום ארה"ב.

בסוף השבוע יסיימו החברות את הפעילות בסמינר חדשנות בתחומי הקלינטק במדינת אריזונה. האירוע יסתיים בקבלת פנים שתתקיים בחסות 'אייפק' באותו ערב. סיגל אדמוני, הנספחת המסחרית בלוס אנג'לס, המובילה את הפעילות, מציינת כי מדינת אריזונה היא מדינה מדברית המתמודדת עם אתגרי מים וסביבה קשים. "לתעשיית המים והסביבה הישראלית נצבר ניסיון רב שאותו היא יכולה לשתף עם חברות מקומיות ליצירת שיתופי פעולה".