משרדי התיירות והתמ"ת יבדקו התלונות על הטעיה בתיירות

מקימים צוות שידון בנושאים צרכניים בתחום התיירות, בעקבות התלונות הרבות על פרסומים מטעים באתרי האינטרנט ובעיתונות באשר לרכישת נופש או חבילת תיירות

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב וסגנית שר התמ"ת אורית נוקד הודיעו היום (ג') על הקמת צוות בין-משרדי משותף שידון בנושאים צרכניים בתחום התיירות.

ההחלטה באה על רקע מכתבו של הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי למנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל ולמנכ"ל התאחדות בתי המלון שמואל צוריאל בעניין פרסומים מטעים של בתי מלון.

במכתבו מציין עו"ד קמחי, כי למשרד התמ"ת הגיעו תלונות רבות על פרסומים מטעים באתרי האינטרנט ובעיתונות באשר לרכישת נופש או חבילת תיירות. על פי התלונות, כאשר מבקש הצרכן לבצע הזמנה, מתברר כי הפרסום לא כלל את כל התנאים ועלויות העסקה, דוגמת מינימום לילות.

עו"ד קמחי ביקש במכתבו מהמנכ"לים ליידע את עמיתיהם באמור ולהנחותם לפרסם באופן שקוף ותוך גילוי הפרטים המהותיים בעסקה וכן לתקן את הפרסומים הקיימים.

לדברי מיסז'ניקוב מעבר להגינות והעמידה בתנאיי החוק המתחייבים, גילוי נאות ומלא, מעניק לצרכנים תחושה ראשונית כי יש תמורה ראויה לכספם. תחושת אמון זו בענף המלונאות מתחייבת בכדי להעלות את צריכת הנופש בישראל, הן בתחום תיירות הפנים והן בתחום התיירות הנכנסת.

יצוין כי כבר לפני כמה חודשים הקימה סגנית השר נוקד צוות במתכונת דומה עם שר התקשורת משה כחלון. הצוות כבר נפגש מספר פעמים ודן בדרכים לשיפור השירות הניתן לצרכן על ידי חברות התקשורת.