עם האוכל בא התיאבון

איפה האוכל? א'-ה' 21:35, ערוץ 8

בהשאלה מעולם האוכל, הרי שאייל שני, הוא ה"כוסברה" של הסלבס השפים: מי שאוהב - מעריץ. מי שלא אוהב - מתקשה לסבול. אוהביו יעלו על נס את היחס הרגשי העמוק למזון שמביא אותו לעתים עד כדי שירה צרופה. מי שלא מתחבר - חושב שמדובר בקשקוש, שהרי אוכל הוא דבר פשוט.

לעתים קרובות נדדתי בין שני המחנות, אפילו כאשר אכלתי ממטעמיו של השף המוכשר הזה. וגם אם לא תמיד בא לי לערבב רוח בחומר הבא אל פי, הרי שמצאתי את הסדרה הזאת (שביים בכישרון רב אבידע לבני) נעימה מאוד לצפייה, שלא לומר "מחכימה".

הערב היא מגיעה לאמצע הדרך שלה ושני יוצא לכרמים וליקבים, כדי לברר איך מדינה שהייתה אולי בית הגידול הראשון בהיסטוריה לגפן-יין, מוגדרת היום בז'רגון המקצועי כ"עולם חדש", ולהיכן צועדת התעשייה הצעירה-עתיקה הזאת: האם יש לה קול ישראלי-ייחודי, או שמא גם כאן אנו מבקשים להיות עם ככל העמים?

עסק כביש

"זהירות, נהג קשיש" ג', 23:00, ערוץ 8

והנה סיבה טובה להישאר עם מה שכונה פעם "ערוץ המדע" גם בשעות מאוחרות יותר. כמדומני שאין נהג שאינו מכיר את הסיטואציה הבאה: הרכב שלפניך נוהג בדיס-אוריינטציה מוחלטת - מזגזג בין מסלולים, או תקוע, כמו להכעיס, במסלול השמאלי בעודו נוהג במהירות נמוכה. אתה מכין כבר את ארסנל הקללות השמור למקרים כאלה, אבל אז אתה עוקף את הרכב המסוכן ורואה שהוא נהוג בידי מישהו שהיה יכול להיות אבא שלך. הקללות מתחלפות בתהיות: איך נותנים לאדם שאינו כשיר בעליל לנהיגה (גם מחמת גילו וגם מחמת העובדה שדפוסי הנהיגה שלו אינם מעודכנים) - רישיון?

הקריטריונים הרשמיים שעל-פיהם מאושרים רישיונות לקשישים, מתמקדים במצבם הבריאותי ובראייה שלהם, אבל את היכולת שלהם להשתלב בסביבת תנועה כה דינאמית, אין איש יכול להעריך. התוצאה היא, לעתים קרובות, פצצות-זמן על ארבעה גלגלים.

כמובן שיש כאן גם עוד אלמנטים בעייתיים: שימוש ברכב הוא לעתים ביטוי של עצמאות, ואיך תסביר לאדם מבוגר אך גאה שהוא בפרפראזה על שיר הרוק האלמותי - צעיר מכדי למות אך זקן מכדי לנהוג? מה גם שקשישות היא עניין יחסי: יש מי שלא יצלח לנהיגה גם בגיל 75, בעוד נהג אחר, בן 88, יהיה עדיין כשיר למלאכה. אכן דילמה - מה גם שכידוע, נהגים צעירים שנמצאים בשלב שבו היכולת המוטורית שלהם בשיא, גורמים ליותר תאונות.

הסרט הזה עוקב אחרי נהגים קשישים ברחבי אנגליה באופן שמציג היטב את כל הדוגמאות, אך עדיין לא פותר את הדילמה.

שלושה סרטים במשקל נוצה

אם אתם נמנים עם בני-המזל שמקבלים את "גלובס" לידיהם ממש מוקדם, אתם מוזמנים ליהנות מהעיבוד הקולנועי הבינוני לספרו החביב של ניק הורנבי "ABOUT THE BOY" (19:47, יס 1), שתורגם ברשלנות ל"רווק פלוס ילד", עם יו גרנט בתפקיד הצעיר העשיר והאינפנטיל שמוצא, בלי לחפש, משמעות לחייו בדמות אם חד-הורית (רייצ'ל ווייז).

מיד אחריו (21:30, באותו הערוץ) יעלה ויבוא "נוטינג היל" עם הרומן הבלתי אפשרי בין ג'וליה רוברטס (בתפקיד עצמה) ובין אותו גרנט ממש.

צופי הכבלים יוכלו ליהנות מהסרט החביב בעל השם הנוראי "הדייט שתקע אותי" (22:00, הוט גולד) קומדיה על עיתונאית טלוויזיה מוכשרת (קתרין הייגל), שלילה אחד של הוללות מסתיים כשהיא הרה לגבר הכי ילדותי בסביבה (סת רוגן).