מרדוק רוכש מהנסיך הסעודי בין-טלאל 9% מחברת רוטאנה

עלות העסקה - 70 מיליון דולר ■ רוטאנה מפעילה 11 ערוצי טלוויזיה, שניים מהם בשותפות עם פוקס ניוז מקבוצת ניוז קורפ

חברת הבידור והמדיה הסעודית רוטאנה הודיעה היום (ג') על הסכמתה למכירת אחזקה של 70 מיליון דולר לקבוצת ניוז קורפ של רופרט מרדוק, במטרה לחזק את נוכחותה של רוטאנה בשוק המדיה.

"ניוז קורפ הגיעה להסכם על רכישת אחזקה של 9.09% ברוטאנה", נאמר בהודעה שפורסמה היום. לפי ההודעה, העסקה מעניקה לניוז קורפ אופציה להעלות את חלקה בחברה הסעודית ל-18.18% במהלך 18 החודשים שלאחר השלמתה של העסקה הראשונית.

ניסיון עשיר

"זו קפיצה איכותית לא רק לרוטאנה, אלא לכל העולם הערבי", אמר יו"ר החברה, הנסיך אל וואליד בין-טלאל, במסיבת עיתונאים בריאד. "אנחנו עומדים ליהנות מן הניסיון העשיר של ניוז קורפ בטלוויזיה, בהפקת סרטים ובתחום הטכנולוגי. הם הבעלים של מייספייס, ואנחנו יכולים ללמוד מתחום המדיה החדש הזה".

רוטאנה מחזיקה בזכויות ההקלטה של רבות מהיצירות המוזיקלית הגדולות של העולם הערבי. החברה גם מפעילה 11 ערוצי טלוויזיה, שניים מהם בשותפות עם פוקס ניוז מקבוצת ניוז קורפ. בספטמבר 2009 דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל", שבבעלות קבוצת ניוז קורפ, כי הקבוצה מתעניינת ברכישה של 20% מרוטאנה.

הנסיך אל-וואליד ממשפחת המלוכה הסעודית, אחד האנשים העשירים בעולם, הוא הבעלים של בחברת האחזקות קינגדום הולדינג, שמחזיקה בכ-7% ממניות ניוז קורפ ו-4.2% מהבנק האמריקני סיטיגרופ.

אל-וואליד מסר שרוטאנה תמנה בתוך חודשיים חברת ייעוץ שתסייע לה לבחור באיזו בורסה להנפיק את עצמה.