בובליל: "אטיאס מציף את השוק בדירות - אבל מי ייבנה אותן?"

נשיא התאחדות הקבלנים על הקיצוץ בעובדים הזרים: "קם לאטיאס אויב מבית - יד אחת בממשלה לא יודעת מה עושה השנייה" ■ "מחירי הדירות יעלו, התחלות הבנייה יירדו ועובדים ישראלים יפוטרו"

"שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, נאבק בכל כוחו להוריד מחירי הדירות ע"י הפצת השוק במכרזי בנייה של אלפי דירות, אבל מי יבנה את הדירות האלו?". בשאלה הזו תוהה ניסים בובליל, נשיא התאחדות הקבלנים, שטוען כי "יד אחת בממשלת ישראל לא יודעת מה עושה היד השנייה, ומול המאמצים של אטיאס הממשלה מקבלת החלטה להפחית את מספר העובדים בענף הבנייה - קם לו אויב מבית".

בובליל התייחס לכוונת משרד האוצר לסלק את העובדים הזרים מענף הבנייה בישראל, ואמר כי המשמעות של ההחלטה היא עליית מחירי הדירות בגלל העיכוב בבנייה, ירידה בהתחלות הבנייה ופיטורים של עובדים ישראלים, לדבריו.

"אם הממשלה מדברת על זה שרוצים לדאוג לזוגות צעירים, אז היא צריכה לדאוג שיהיה מי שיבנה את הדירות - מה התועלת אם אין מי שיבצע את המכרזים שמוציאים?", אמר בובליל.

נשיא התאחדות הקבלנים מציין כי נמשכים המאמצים של ההתאחדות להכשיר עובדים ישראלים לענף הבנייה, באמצעות הקרן לעידוד ופיתוח הענף. אולם גם מי שמעכב את הכשרת הישראלים - משרד התמ"ת. לדבריו, האוצר מוביל מהלך לסילוקם של כל העובדים הזרים המועסקים בענף הבניין. הממשלה החלה לפעול להפחתת העובדים הזרים ל-5,000 בלבד החל מ-1 ביולי 2010, לעומת 8,000 עובדים זרים כיום.

בהתאחדות מציינים כי בענף הבנייה מועסקים כ-170,000 עובדים ישראליים, 15,500 עובדים פלסטינים וכ-8,000 עובדים זרים. הזרים מועסקים כיום בעבודות השלד. "אם אין מי שיבנה את שלד הבניין, אין צורך במקצועות התומכים בהם מועסקים ישראלים (קירות גבס, חשמל, נגרות אינסטלציה ועוד)", לדבריו.

משך זמן לבנייה
 משך זמן לבנייה