רמי לוי: "עד סוף 2011 נכפיל את מחזור המכירות של הרשת"

רמי לוי בכנס של הראל פיננסים: "אנחנו נמשיך לתת את הסל הזול ביותר איפה שאנחנו נמצאים. היכן שאנחנו לא נמצאים פערי המחיר עומדים על כ-10%-20% לעומת המקומות בהם אנחנו נמצאים"

"אנחנו נמשיך לתת את הסל הזול ביותר איפה שאנחנו נמצאים. היכן שאנחנו לא נמצאים פערי המחיר עומדים על כ-10%-20% לעומת המקומות בהם אנחנו נמצאים. כשאני נכנס לאזור מסוים, מחיר הסל יורד וזה ימשיך להיות כך". כך אמר רמי לוי בכנס של הראל פיננסים, שנערך אתמול (ג').

"בשנת 2009 צמחנו בכ-50% עם גיוס של כ- 800-900 עובדים, וכל זה בגלל שאנשים הבינו שניתן לקנות בזול והם עזבו את המקומות היקרים. אנשים הבינו שלא רק המחיר זול,אלא גם השירות אינו נופל ברמתו מהמקומות היקרים", הוסיף לוי.

לשאלה האם מעמדו מול הספקים שונה ממעמד הרשתות הגדולות השיב לוי כי "באופן טבעי, ספק מסתכל יותר על הלקוחות הגדולים, אבל הם משתדלים היום לבוא יותר לקראת הרשתות הקטנות".

בהראל פיננסים מעריכים כי נקודה זו הינה אבן בוחן עבור רמי לוי, אשר מציג רווחיות גולמית נמוכה ביחס לרשתות הגדולות, אך במידה שימשיך לגדול, הם צופים כי כוחו מול הספקים יגדל והרווחיות הגולמית תעלה.

לוי צופה כי עד סוף 2011 תגיע הרשת לכ-30 סניפים, וצופה הכפלת המכירות תוך שמירה על רווחיות של כ-7%. לדבריו, הרשת תשמור על אותו היקף מטה גם עם 30 חנויות ופורמט ה-HD יישמר. בנוגע להסכמי השכר ציין לוי כי הסכמים אלו לא נועדו לדאוג לעובד, כי אם להתעמת עם הרשתות הפרטיות. בתחזיתו לשנת 2010 צופה לוי המשך עליית הרשתות הזולות ופורמט ה-HD, על חשבון מתחריו היקרים, שלדבריו, "רווחיותם תישחק משינוי תמהיל החנויות, מכיוון שאינם יודעים לעבוד באותן עלויות תפעול".

בהראל פיננסים מעריכים עוד כי האתגר הגדול של רמי לוי הינו לשמור על שיעור המכירות למ"ר הגבוה מאוד שהוא מציג ועומד על כ-18 אלף שקל ברבעון. "במידה שרמי לוי ימשיך להציג נתונים כאלו בחנויות החדשות שהוא צפוי לפתוח, סביר להניח שנראה גידול משמעותי במחזור המכירות שלו", אומרים האנליסטים. נזכיר כי על פי התכנון של רמי לוי, השנה צפויות להיפתח 6 חנויות נוספות בשטח מוערך של כ-11.8 אלף מ"ר.